خشم عمومی از جنایت هندو‌های افراطی در آتش زدن 2 شهروند مسلمان
کد خبر: 4122956
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

خشم عمومی از جنایت هندو‌های افراطی در آتش زدن 2 شهروند مسلمان

با پیدا شدن پیکر دو شهروند مسلمان در ایالت هاریانا، خشم عمومی از دولت هند به دلیل بی‌تفاوتی به هجمه‌ها علیه اقلیت مسلمان در این کشور بالا گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از  الجزیره، پلیس هند دیروز شنبه، 29 بهمن گفت که یک نفر را به اتهام قتل دو جوان مسلمان که به بهانه قاچاق گاو ربوده و سوزانده شدند، دستگیر کرده است.

جسد سوخته دو قربانی صبح پنجشنبه در یک خودروی سوخته در ایالت هاریانا (شمال هند)، یک روز پس از ناپدید شدن آنها پیدا شد.

آشوک جیلو، نخست‌وزیر ایالت راجستان، این دو جنایت را در توییتر محکوم کرد و اطمینان داد که اقدامات جدی علیه عاملان انجام خواهد شد.

خانواده‌های این دو مرد که اهل ایالت راجستان (شمال غربی) هستند در شکایت خود به پلیس نام پنج مرد وابسته به سازمان ملی‌گرای هندو (باجرانگ دال ) را ذکر کردند.

شیام سینگ، یک افسر پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: ما تا کنون یک نفر را در این پرونده جنایی دستگیر کرده‌ایم و به دنبال افراد دیگری هستیم.

بیانیه پلیس راجستان تأیید کرد که مرد دستگیر شده یک راننده تاکسی است که در گروه‌های حفاظت از گاوها فعالیت دارد.

از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی به عنوان نخست‌وزیر در سال 2014 در هند تعداد این شبه نظامیان در هند افزایش یافته است که در بزرگراه‌ها گشت‌زنی می‌کنند تا از جابجایی دام در سراسر مرزهای ایالتی جلوگیری کنند.

این بار نیز شهروندان مسلمان در ایالت راجستان و منتقدان دولت مودی را متهم می‌کنند که به نام حمایت از نشخوارکنندگان، چشمان خود را بر حملات به اعضای اقلیت مسلمان بسته است.

راجستان و هاریانا از جمله چندین ایالت هندی هستند که کشتار گاو را ممنوع کرده‌اند. مقامات از هر کسی که این حیوانات را در مرزهای ایالتی حمل می‌کند، می‌خواهند مجوز دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha