دوازدهمین گفت‌وگوی دینی ایران و روسیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4123216
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
با حضور حجت‌الاسلام ایمانی‌پور؛

دوازدهمین گفت‌وگوی دینی ایران و روسیه برگزار می‌شود

دوازدهمین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس از فردا، دوم اسفندماه با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیئتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در دوازدهمین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس، امروز، اول اسفندماه به روسیه سفر می‌کند.

دوازدهمین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس با موضوع «خدمات عمومی جوامع مذهبی در جهان پس از همه‌گیری» روزهای سه­‌شنبه و چهارشنبه (2 تا 3 اسفندماه) مطابق با 21 تا 22 فوریه 2023 در مسکو برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این دور از گفت‌وگوها که به اهتمام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار خواهد شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران و عالیجناب کریل، پاتریارک مسکو و تمام روسیه سخن خواهند گفت.

کشیش دیمیتری سافونوف، دبیر روابط بین‌الملل بخش روابط خارجی کلیسا وابسته به اسقفی مسکو و آرخیماندریت الکساندر (زرکشف) و روحانی کلیسای جامع نیکولایفسکی در تهران از دیگر سخنرانان این دور از گفت‌وگوها خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی‌عراقی، عضو مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران، فاطمه طباطبایی، رئیس انجمن علمی عرفان پژوهشگاه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و مهدی سنایی، رئیس مؤسسه ایران و اورآسیا نیز در این گفت‌وگوها به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع نشست خواهند پرداخت.

بزرگداشت آیت‌الله تسخیری و متروپلیت فئوفان

تجلیل از یاد و خاطره مرحوم «آیت‌الله محمدعلی تسخیری» و مرحوم «متروپلیت فئوفان» یکی دیگر از برنامه‌های این دور از گفت‌وگوهای دینی است که در تشکیل کمیسیون مشترک و در برگزاری گفت‌وگوهای فی مابین نقش بسزایی داشته‌اند.

شایان ذکر است، سابقه گفت‌وگوی دینی جمهوری اسلامی ایران با کلیسای ارتدوکس روسیه به برگزاری اولین گفت‌وگوی دینی با عنوان «دین و صلح» در سال 1376 باز می‌گردد که اندیشمندانی از کشورمان با تعدادی از صاحب‌نظران و اندیشمندان مسیحیت ارتدوکس به گفت‌وگو نشستند.

انتهای پیام
captcha