نسخه قرآنی برای امنیت هنگام زلزله و ترس + اینفوگرافیک
کد خبر: 4123803
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

نسخه قرآنی برای امنیت هنگام زلزله و ترس + اینفوگرافیک

حجت‌الاسلام علی رجبی، حافظ و مدرس قرآن برای امنیت هنگام زلزله و ترس به بیان آیات قرآن و احادیثی از اهل‌بیت(ع) در قالب اینفوگرافیک پرداخته است.

زلزله و غلبه بر ترسزلزله از بلایای طبیعی و غیر قابل پیش‌بینی است که محدود به برهه و زمان خاصی نیست و ممکن است علاوه بر صدمات جانی و مالی، اثرات روانی زیادی را به همراه داشته باشد. محدودیت بشر در پیش‌بینی وقوع این حادثه و میزان توانمندی‌اش در برخورد با این فاجعه قطعاً موجب بروز ترس و اضطراب می‌شود.

در دین اسلام، در روایت‌ها و آیات‌ قرآن، توصیه‌هایی برای غلبه بر ترس و رهایی از آسیب‌ها در زلزله است. در این راستا حجت‌الاسلام علی رجبی، حافظ و مدرس حفظ قرآن این آموزه‌ها را در قالب نکات تدبری با عنوان «نسخه‌ قرآنی برای امنیت هنگام زلزله و ترس» به صورت اینفوگرافیک تهیه کرده است.

در آیه 41 سوره فاطر به برپا بودن آسمان‌ها و زمین به قدرت باریتعالی اشاره شده است، آنجا که فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ يُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَنْ تَزُولَا وَلَئِنْ زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا؛ همانا خدا آسمانها و زمين را نگاه مى‌دارد تا نيفتند و اگر بيفتند بعد از او هيچكس آنها را نگاه نمى‌دارد، اوست بردبار آمرزنده».

از امام کاظم(ع) آمده است: «هرگاه از امری ترسیدی، صد آیه قرآن، از هر جای قرآن که باشد، بخوان، سپس سه مرتبه بگو «اللّٰهُمَّ اكْشِفْ عَنِّی الْبَلاءَ؛ خدایا بلا و گرفتاری را از من دور فرما» و امام رضا(ع) از پدرش نقل کرده است که فرمود «هیچ فردی تا کنون آیه 41 سوره فاطر را به هنگام خواب نخوانده است که خانه بر سرش خراب شود».

و از حضرت معصوم(ع) آمده است «هرگاه ترسیدی که دچار ویرانی خانه شوی در هنگام خوابیدن قرائت کل آیه 41 سوره فاطر را».

بنابر آنچه که در مصحف شریف قرآن و روایات آمده است، ضرورت عمل‌گرایی مشخص می‌شود، چرا که شک نیست که دعا بسیار مهم است، اما دعاکننده باید آنچه را در توان دارد به کارگیرد و آنچه را در توان ندارد از خدا بخواهد.

نسخه قرآنی برای امنیت هنگام زلزله و ترس

انتهای پیام
captcha