نتیجه آباد کردن دنیا در کلام امام علی(ع) + اینفوگرافیک
کد خبر: 4139209
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

نتیجه آباد کردن دنیا در کلام امام علی(ع) + اینفوگرافیک

امام علی(ع) در حکمت 132 نهج‌البلاغه به ضرورت یاد مرگ و سرانجام آباد کردن دنیا اشاره می‌کند که در قالب اینفوگرافیک و به زبان ساده بیان شده است.

حکمت 132 نهج‌البلاغهبه گزارش ایکنا، در حکمت 132 نهج‌البلاغه مولای متقیان حضرت علی(ع) افرادی که اهتمام خود را صرف دنیا کرده‌اند، نکوهش کرده‌اند و در کنار ذکر نعمت‌ها و مواهب، سرنوشت انسان‌ها را در این دنیای فانی متذکر شده‌اند «وَ قَالَ (علیه السلام): إِنَّ لِلَّهِ مَلَكاً يُنَادِي فِي كُلِّ يَوْمٍ: لِدُوا لِلْمَوْتِ، وَ اجْمَعُوا لِلْفَنَاءِ، وَ ابْنُوا لِلْخَرَابِ».

«لِدُوا لِلْمَوْتِ» بزایید برای مُردن. «وَ اجْمَعُوا لِلْفَنَاءِ» برای نابود شدن، فراهم آورید، «وَ ابْنُوا لِلْخَرَابِ» و برای ویران شدن بسازید.  

چنانکه در آیه 96 سوره مبارکه نحل آمده است: «مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ؛ آنچه پيش شماست تمام مى‌‏شود و آنچه پيش خداست، پايدار است و قطعاً كسانى را كه شكيبايى كردند به بهتر از آنچه عمل می‌کردند، پاداش خواهيم داد».

امام علی(ع) و سرانجام آباد کردن دنیا

محتوای این اینفوگرافیک کاری از حجت‌الاسلام علی رجبی، حافظ، مفسر و مدرس دوره‌های تدبر در قرآن است که جلساتی را حول تدبر در آیات و بیان مهندسی هر سوره دارد. او مشغول به تحصیل علوم دینی و درس خارج از حوزه است. رجبی دارای تألیفاتی چون کتاب آموزه‌های قرآن بر مبنای تدبر موضوعی، کتاب بهداشت در قرآن، شرح حکمت ۳۸ نهج‌البلاغه (نصیحت پدرانه) است.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام علی رجبی به نشانی https://fslt.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha