امید آینده موسیقی به هنرمندان جوان است
کد خبر: 4124037
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
وزیر ارشاد در اختتامیه موسیقی فجر:

امید آینده موسیقی به هنرمندان جوان است

وزیر ارشاد در اختتامیه موسیقی فجر گفت: در این دوره در بخش‌های مختلف جوانان سربلندی به منصه ظهور رسیدند و ما را به آینده‌ای غنی از حضور اهالی هنر موسیقی امیدوار ساختند.

به گزارش ایکنا وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر که ساعتی پیش در تالار وحدت برگزار شد گفت: وقتی از موسیقی حرف می‌زنیم، تقریبا محلی از جغرافیای پرعظمت ایران عزیزمان نیست که دارای شأن و رتبه‌ای اختصاصی در این حوزه نباشد. این جمله معروف که «هنر نزد ایرانیان است و بس» با موسیقی و افتخارآفرینی این هنر به واقعیت پیوسته است.

وی افزود: در هر نقطه‌ای از ایران عزیزمان، هنرمندان موسیقی حضور دارند و با نجابت کامل و حداقل توقعات می‌درخشند. تلاش این بزرگان، جزئی از تاریخ، جزئی از خاطرات و بهترین لحظاتی است که هر ایرانی در ذهنش به یادگار گذاشته است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۴۰۱، یادآور شد: در دوره اخیر اهالی موسیقی در همه بخش‌ها همه در کنار هم شب‌های به یادماندنی را در مجموعه‌های فرهنگی ما در تهران و ۱۴ استان دیگر به ثبت رساندند. تلاش ما این است که بتوانیم زمینه‌های ارتقای این هنر اصیل را بیش از گذشته فراهم کنیم. در کرمان، ساری و ارومیه و همچنان هم در شهرهای دیگر سالن‌های مجهز موسیقایی، با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز ساخته شده است و ان‌شاءالله به گسترش موسیقی اصیل ایرانی کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت موسیقی نواحی در کشور، چنین خاطرنشان کرد: تاکید کرده‌ام که سال آینده موسیقی نواحی را مانند بخش تئاتر در مناطق مختلفی از ایران سرافرازمان برگزار کنند. ما امسال این جشنواره را در گلستان داشتیم، در سال‌های گذشته در کرمان بود و ان‌شاءالله سال آینده در چند نقطه از ایران عزیز، این گونه موسیقی به صورت جشنواره‌ای برگزار خواهد شد.

وزیر ارشاد به حضور پررنگ جوانان در جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و گفت: در این دوره در بخش‌های مختلف جوانان سربلندی به منصه ظهور رسیدند و ما را به آینده‌ای غنی از حضور اهالی هنر موسیقی امیدوار ساختند. من از پیشکسوتان بزرگوار که تعدادی از آنها در این جلسه حضور دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم که هنر را سینه به سینه حفظ کردند و امروز در اختیار این جوانان قرار دارند.

انتهای پیام
captcha