مستند سینمایی «صد سال تطور» آماده نمایش شد + عکس
کد خبر: 4124380
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

مستند سینمایی «صد سال تطور» آماده نمایش شد + عکس

تدوین و صداگذاری مستند سینمایی «صد سال تطور» به کارگردانی عباس صالح‌مدرسه‌ای و با حضور ادگاردو روبین اسعد به پایان رسید و به زودی از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

صالح مدرسه‌ایبه گزارش ایکنا، محمدباقر مهرآبادی که دو ماه گذشته تدوین این مستند بلند را آغاز کرده بود، اکنون صداگذاری آن را به پایان رسانده و این فیلم به مدت نود دقیقه آماده پخش شده است. صالح مدرسه‌ای به عنوان پژوهشگر، نقش هدایت این پروژه را داشت. وی قرائت جدیدی را در بازخوانی تاریخ تحولات یکصد ساله اخیر ارائه کرده است. از سوی دیگر، حضور متفاوت ادگاردو روبین اسعد در این فیلم، زاویه متفاوتی را به روی بیننده گشوده است.

محمدرضا مکرمی، برنامه‌ریز و مدیر تولید این پروژه در این باره گفت: تاکید کارگردان، بر وجه علمی و پژوهشی راوی است و تلفیق نگاه جسورانه این دو، اطلاعات ذی‌قیمتی را در فیلم ارائه می‌دهد. کشف و تحلیل صحیح کارگردان، پرده از برخی ابهامات شروع قرن گذشته برداشته و نقطه عطفی در ساخت چنین آثاری محسوب می‌شود؛ این مستند سینمایی اگر درست دیده شود، سرآغاز یک تحول پژوهشی است.

برخی عوامل این پروژه عبارتند از: حسین اسدی‌زاده (مشاور کارگردان)، امیرحسین قلندری و علی وفایی (تصویربردار)، علیرضا رهبر (صدابردار)، محمدباقر مهرآبادی (تدوینگر و صداگذار)، سیدحسن جوادی (جلوه‌های ویژه)، عباس فرامرزی (عکاس)، محمدرضا مکرمی (برنامه‌ریز و مدیر تولید)، سعید کاری (مسئول گروه تصویر شهر فرودگاهی امام خمینی) و خانه هنرمندان امروز (مجری طرح).

صدیقه صادقین

انتهای پیام
captcha