سومین نشست بررسی آثار و شاخص‌های معرفی اسلام شیعی برگزار می‌شود
کد خبر: 4124494
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

سومین نشست بررسی آثار و شاخص‌های معرفی اسلام شیعی برگزار می‌شود

سومین نشست بررسی آثار و شاخص‌های معرفی اسلام شیعی به عرصه بین‌الملل امروز، هفتم اسفندماه در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های علمی ـ تخصصی نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم، سومین نشست «بررسی آثار و شاخص‌های معرفی اسلام شیعی به عرصه بین‌الملل» امروز یکشنبه، هفتم اسفندماه ساعت ۱۳ در سالن شهید مطهری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی محمود واعظی، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، علی بیات و حمید باقری، از اساتید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد ابوالقاسمی، تیم اندرسون، استاد عالی دانشگاه سیدنی استرالیا و یحیی جهانگیری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم سخنرانی می‌کنند.

موضوعاتی نظیر «ما و ضرورت تولید ادبیات علمی در عرصه بین‌الملل»، «جایگاه و نقش تاریخی تشیع از ظهور تا امروز»، «حدیث امامیه در پژوهش‌های غریبان»، «نامسئلگی‌ها در نگاه غیر شیعیان به اسلام شیعی»، «نقد و بررسی کتاب انتشارات کمبریج» و «انتظار و نیاز جهان از اسلام شیعی» در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، این نشست با همکاری مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل، مؤسسه بین‌المللی الهدی، دانشگاه ادیان و مذاهب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، انجمن علمی ترجمه و زبان‌های خارجی حوزه‌ علمیه، دانشکده الهیات دانشگاه تهران، مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه و مؤسسه بین‌المللی المرتضی(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha