معرفی اسلام در ماه مسلمانان «ممفیس» آمریکا
کد خبر: 4124806
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

معرفی اسلام در ماه مسلمانان «ممفیس» آمریکا

در راستای نامیدن مارس به عنوان ماه مسلمانان، جشن سالانه مسلمانان شهر ممفیس در ایالت تنسی آمریکا از شنبه، 13 اسفند آغاز می‌شود و تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از Action News 5،‌ این جشن هر سال از سوی سازمان غیرانتفاعی «مسلمانان در ممفیس» (Muslims in Memphis) و با هدف حمایت از جامعه مسلمانان محلی برگزار می‌شود و از عموم مردم دعوت شده تا در این مراسم حضور داشته باشند.  

این جشن که به مدت یک ماه تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت دارای چندین رویداد خانوادگی با هدف آموزش و سرگرمی افراد است.

به گفته برگزارکنندگان این رویداد، هدف از این جشن‌ها ارتقای درک و پذیرش سایر مردم از سوی کسانی است که خود را مسلمان می‌دانند.

این رویدادها با مراسمی با نام «یک خانه باز» 4 مارس (شنبه) آغاز می‌شود که در آن همه برای صرف غذا و دیدار از مساجد محلی دعوت می‌شوند. مهمانان این فرصت را خواهند داشت تا از مسجد بازدید، در سخنرانی‌های کوتاه درباره اسلام شرکت کنند و سؤالات خود را در مورد دین اسلام، مسلمانان و مساجد بپرسند.

سازمان غیرانتفاعی «مسلمانان در ممفیس» (MIM) در سال 2003 با کمک دفتر امور چند فرهنگی و مذهبی شهردار وقت ممفیس و در راستای نامیدن مارس به عنوان ماه مسلمانان تأسیس شد.

شهر ممفیس در ایالت تنسی واقع شده و جمعیت آن 1.163 میلیون نفر است که جمعیت مسلمانان آن بین 15 تا 20 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام
captcha