برگزاری محافل انس با قرآن رمضانیه در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)
کد خبر: 4124842
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
آیت‌الله رمضانی خواستار شد؛

برگزاری محافل انس با قرآن رمضانیه در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات قرآنی در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) اظهار کرد: باید از فرصت ماه رمضان به منظور برپایی محافل و جلسات انس با قرآن و تفسیر برای دانشجویان این دانشگاه بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، جشن اعیاد شعبانیه امروز، 8 اسفندماه با حضور آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جازاری معموئی، رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) و دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی در این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی آیت‌الله رمضانی همراه بود و وی ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

آیت‌الله رمضانی در ادامه خطاب به دانشجویان اظهار کرد: رمضان فرصت خوبی است که جلسات و محافل انس با قرآن داشته باشید و حتی جلسات آمورشی قرآن و تفسیر با حضور اساتید قرآنی برگزار شده و مقامات قرآنی و قواعد قرائت و تجوید و مباحث تفسیری در این جلسات آموزش داده شود.



وی افزود: در جلسات تفسیری می‌توان پیام‌های قرآنی مثلاً پیام‌های یک سوره را شرح داد و خروجی این جلسات برگزاری مسابقه باشد و هر شب یک مسابقه که سؤالات آن برگرفته از مباحث تفسیری جلسات باشد، برگزار کرد و در پایان جوایزی از سوی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) به برترین‌ها اهدا شود.

برگزاری محافل انس با قرآن رمضانیه در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین بیان کرد: با برپایی جلسات انس با قرآن، فضای قرآنی زیبایی در دانشگاه شکل خواهد گرفت که حتی می‌توانید آن را فیلمبرداری و خاطره‌ای زیبا برای خودتان خلق کنید و این جلسات آثار معنوی خوبی خواهد داشت.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با بیان این‌که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، ماه‌های سلوک، تربیت نفس و پرورش عقل و جسم است، اظهار کرد: اگر نفس خوب تربیت شود، انسان صاحب کمالات خواهد شد و اگر عقل خوب تربیت شود، انسان صاحب ادراک می‌شود و هر چه فهم دقیق‌تر و عمیق‌تر باشد، جایگاه انسان بالاتر خواهد رفت.

وی تصریح کرد: ماه رجب و شعبان، ماه تربیت نفوس است و می‌توان از دعاهای این ماه‌ها بهره برد و حتی اگر هر روز فرصت ندارید، هفته‌ای یک بار مناجات شعبانیه را بخوانید و از معانی عمیق آن بهره‌مند شوید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین گفت: در میان دانشجویان دانشگاه، صاحب صداهای زیبا دیده می‌شود که می‌توانند هفته‌ای یک بار مناجات شعبانیه را در جمع دانشجویان بخوانند، الفاظ و معانی این مناجات و دعاها بسیار زیباست. جوانی فرصت مناسبی برای دعا و مناجات و راز و نیاز با خداست.

برگزاری محافل انس با قرآن رمضانیه در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)

آیت‌الله رمضانی در ادامه تخلق به اخلاق و آداب دانشجویی را در دانشگاه بسیار مهم دانست و گفت: ما قبل از هر چیز باید خودمان را بشناسیم، انسان باید برای خود ارزش و جایگاه والایی قائل باشد و بداند جایگاهش بلند است و نباید خود را کوچک کند.

وی اظهار کرد: باید با خودمان ارتباط درستی برقرار کنیم و نگاه درستی به خودمان داشته باشیم، باید هستی و خودمان را زیبا و مثبت ببینیم و نگاه دقیق، معنادار، مثبت و عمیقی به خود داشته باشیم، زیرا خداوند ما را به عنوان پدیده‌ای معنادار آفریده است.

برگزاری محافل انس با قرآن رمضانیه در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)

انتهای پیام
captcha