مخالفت با عضویت سوئد در ناتو تنها به خاطر اهانت به قرآن نیست
کد خبر: 4124901
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
وزارت خارجه ترکیه:

مخالفت با عضویت سوئد در ناتو تنها به خاطر اهانت به قرآن نیست

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که موضوع مخالفت کشورش با عضوت سوئد در ناتو تنها به خاطر هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن آن در این کشور نیست.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبسایت عاجل، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در سخنانی گفت: موافقت با عضویت سوئد در ناتو مستلزم انجام تعهداتی توسط این کشور است.

وی درعین حال خاطرنشان کرد: سوئد در راستای اجرای مفاد تفاهم‌‎نامه سه جانبه منعقد شده در حاشیه نشست مادرید، به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم، گام‌های اطمینان‌بخشی برنداشته است.

وزیر خارجه ترکیه این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی با پیتر سیجارتو، همتای مجارستانی خود در مقر وزارت خارجه ترکیه در آنکارا بیان و تأکید کرد: موضوع تروریسم یکی از موضوعات مهم است که ناتو آن را تهدیدی جدی می‌داند و این موضوع در بیانیه اخیر سران ناتو در مادرید نیز مورد تأکید قرار گرفته و تصریح شده است که باید نگرانی‌های ترکیه در رابطه با حمایت سوئد و فنلاند از تروریسم برطرف شود.

وی با بیان اینکه امتناع ترکیه از عضویت سوئد در ناتو تنها به سوزاندن قرآن کریم در استکهلم مربوط نیست، افزود: ما به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کردیم که می‌توانیم عضویت سوئد در ناتو را از پرونده عضویت فنلاند جدا کنیم.

حمایت سوئد از کردهای مخالف آنکارا باعث شده است تا ترکیه نسبت به عضویت سوئد در ناتو شروطی را برای این کشور مطرح کند.

انتهای پیام
captcha