افزایش 10 درصدی تعداد مساجد دبی از سال 2020 تاکنون
کد خبر: 4125101
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

افزایش 10 درصدی تعداد مساجد دبی از سال 2020 تاکنون

محمد الفلاسی، مدیر اجرایی بخش امور مساجد دبی با اشاره به اختصاص 90 قطعه زمین برای ساخت مساجد در دبی در سال 2023، از افزایش 10 درصدی تعداد مساجد دبی از سال 2020 تاکنون خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی از طرح تبلیغاتی خود برای اختصاص زمین به ساخت مساجد در طول سال جاری بر اساس بررسی نیازهای مناطق مختلف در این امارت خبر داد.

این اداره همچنین خبر داد: از سال 2020 تاکنون تعداد مساجد در دبی 10 درصد افزایش‌ یافته و بر مبنای اطلاعات موجود دبی اکنون میزبان تقریباً 2260 مسجد، نمازخانه و مصلی ویژه عید است.

محمد الفلاسی، مدیر اجرایی بخش امور مساجد در این اداره به البیان گفت: این اداره با توجه به نیاز امارت دبی در سال جاری، 90 قطعه زمین را برای ساخت مساجد اختصاص داده است که از این تعداد 57 قطعه به مساجد جامع و بقیه به مساجد عادی تعلق گرفته است. به گفته وی این مساجد با همکاری خیرین و نیکوکاران ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: در طرح تخصیص زمین‌های جدید، نیاز هر منطقه شهری به مسجد، طرح‌های توسعه، دسترسی به سایر نقاط و همچنین امکانات موجود معیار بوده است و تمام اقدامات با هماهنگی مسئولان برنامه‌ریزی شهری صورت گرفته است تا مغایرتی با قوانین شهرسازی نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha