اهمیت استفاده از ظرفیت هنر تئاتر در راستای گسترش فرهنگ رضوی
کد خبر: 4125114
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):

اهمیت استفاده از ظرفیت هنر تئاتر در راستای گسترش فرهنگ رضوی

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: باید به واسطه هنر و تکنیک تئاتر با مضامین خوب به گسترش فرهنگ رضوی و دینی کمک کرده و خلأ موجود در مضامین متون نمایشی و نمایشنامه‌نویسی تئاتر کشور را پر کنیم.

سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، امروز، 9 اسفندماه، در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در بندرعباس، اظهار کرد: بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی بنیاد علی بن موسی‌الرضا(ع) در سراسر کشور برگزار می‌شود که آغازگر جشنواره‌های این مجموعه جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در هرمزگان بود.

وی افزود: ما هیچ راهی را تصور نمی‌کنیم جز اینکه جامعه هنری کشور به کمک گسترش فرهنگ دینی و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و بنیاد رضوی بشتابد. باید از این منبع هنری برای کمک به جامعه هنری فعلی کشور بهره برد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: ما به واسطه هنر و تکنیک تئاتر با مضامین خوب می‌توانیم به گسترش فرهنگ رضوی و دینی کمک کرده و خلأ موجود در مضامین متون نمایشی و نمایشنامه‌نویسی تئاتر کشور را پر کنیم و باعث گسترش جریان فرهنگ رضوی در کشور شویم.

سعیدی‌زاده عنوان کرد: قرار بود این جشنواره از دوره‌های بعد به شکل دوسالانه برگزار شود و از همین‌جا این نوید را به مردم هرمزگان و هنرمندان هنرهای نمایشی سراسر ایران می‌دهم که این جشنواره با حمایت مجموعه ما، طبق روال سابق به شکل سالانه برگزار خواهد شد. ما این جشنواره را با رویکرد استعدادیابی، آموزش، تولید و اجرا در طول سال آینده پیش خواهیم برد.

یادآور می‌شود: سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از 6 تا 9 اسفندماه 1401 در 3 سالن تماشاخانه آفتاب، تالار شهید آوینی و فرهنگسرای طوبی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha