بنغازی؛ آماده استقبال از برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام
کد خبر: 4125240
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

بنغازی؛ آماده استقبال از برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام

شهر بنغازی در شرق لیبی در حال تدارک برای برنامه‌های ویژه جهت انتخاب شدن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال 2023 است که شامل رویدادهای فرهنگی، اسلامی، ادبی، هنری و غیره با هویت لیبیایی خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از Lybia Observer، محمد موسی المغریف(Musa Muhammad al-Maqrif)، وزیر آموزش و پرورش حکومت وحدت ملی لیبی با بیان این خبر گفت که تصمیمی را برای تشکیل کمیته‌ای برای آماده‌سازی فنی و مالی برنامه جشن شهر بنغازی صادر کرده است.

 به گفته وزیر آموزش و پرورش دولت وحدت ملی لیبی، الصقر بوجواری، شهردار بنغازی، آمادگی این شهر را برای بزرگداشت مراسم انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال  2023 اعلام کرده است.

بوجواری در دومین جلسه کمیته تازه تأسیس مراسم انتخاب بنغازی توضیح داد که شهرداری به دنبال آن است تا تعمیر و نگهداری فوری زیرساخت‌های مراکز فرهنگی و ستادی را که در این جشن مورد استفاده قرار می‌گیرد، آغاز کند.

در این جلسه همچنین چندین پیشنهاد برای این بزرگداشت از جمله برگزاری جشنواره‌ها یا هنرهای نمایشی، علاوه بر جشنواره، سرودهای لیبیایی و سرودهای دینی و سایر رویدادهای فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

آخرین بار 16 سال پیش بود که شهر طرابلس لیبی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در  سال 2007 انتخاب شد.

انتهای پیام
captcha