نگرانی پزشکان مسلمان آمریکا از تبعیض در محیط‌های کاری
کد خبر: 4125719
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷

نگرانی پزشکان مسلمان آمریکا از تبعیض در محیط‌های کاری

بر اساس یک تحقیق تازه، تبعیض علیه پزشکان مسلمان در ایالات متحده در دهه گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از acphospitalist، محققان کالج پزشکی ویسکانسین و موسسه Initiative on Islam and Medicine دو نظرسنجی ملی از پزشکان مسلمان را با 255 شرکت‌کننده در سال 2013 و 264 شرکت‌کننده در سال 2021 مقایسه کردند و دریافتند که نمونه‌های اخیر بیشتر گزارش داده‌اند که با تبعیض مذهبی در حرفه خود مواجه هستند.

در بررسی سال 2013 حدود 24 درصد و در سال 2021 حدود 53 درصد از مصاحبه‌شوندگان اعلام کردند که در تجربه جابجایی شغلی و امتناع بیماران از مراقبت با تبعیض روبرو شده‌اند. نتایج این تحقیق اخیرا در مجله Journal of General Internal Medicine منتشر شد.

عاصم پادلا سرپرست این مطالعه گفت: در حالی که برنامه‌های تنوع، برابری و شمول (DEI) در سیستم‌های مراقبت بهداشتی ایالات متحده رایج‌تر می‌شوند، تبعیض دینی همچنان نادیده گرفته می‌شود.

پادلا که استاد پزشکی اورژانس، اخلاق زیستی و علوم انسانی پزشکی در کالج پزشکی ویسکانسین در میلواکی است، اخیراً در مورد یافته‌های این مطالعه در مصاحبه‌ای گفت: ما فکر می‌کنیم که مقایسه نظرسنجی‌های پزشکان مسلمان در سال‌های 2013 و 2021 به ما فرصت خوبی می‌دهد تا ارزیابی کنیم که آیا روندهای جامعه یعنی تعصبات و تبعیض‌های ضد مسلمانان به محیط مراقبت‌های بهداشتی سرایت می‌کند یا خیر.

وی افزود: طی پنج تا هفت سال گذشته برنامه‌‌های مربوط به تنوع، برابری و همزیستی در بیمارستان‌ها افزایش یافته است و توجه به برابری در حوزه بهداشت در بسیاری از موسسات بیشتر شده است. ما می‌دانستیم که در جامعه میزان زیادی از تعصب و تبعیض ضد مسلمانان وجود دارد و مسلمانان همچنان یک اقلیت مورد هدف هستند، اما فکر می‌کردیم که خود سیستم مراقبت‌های بهداشتی و برنامه‌های DEI تا حدودی اثر مثبت خواهند داشت و پاسخ‌دهندگان سال 2021 ممکن است اوضاع را بهتر بدانند. ما انتظار داشتیم اوضاع کمی بدتر از سال 2013 باشد.

وی درباره علت افزایش چشمگیر تعصب علیه مسلمانان در محیط‌های پزشکی گفت: یکی از دلایل آن روندهای اجتماعی است. شکی نیست که جامعه مسلمانان برای مدت طولانی در تیررس بوده است و احساسات ضد مهاجرتی و ضد خارجی در ایالات متحده بیشتر شده است که آنهایی را که آمریکایی سفیدپوست نیستند بیشتر هدف قرار داده است.

وی افزود: نکته دیگری که در مقاله به آن اشاره کردیم این است که ممکن است افرادی که در ایالات متحده متولد شده‌اند، مانند من حساس‌تر باشند و تحمل کمتری داشته باشند و بنابراین تبعیض بیشتری را گزارش می‌کنند.

وی ادامه داد: یک پدیده روان‌شناختی اساسی‌تر که فکر می‌کنم بسیار مهم‌تر است، این است که پزشکان اغلب تجربیات خود در مورد تبعیض را نادیده می‌گیرند. برای مثال، اگر در تقویم یک تعطیلات اسلامی وجود داشته باشد، اما مسلمانان نتوانند آن روز را مرخصی بگیرند مشکلی وجود دارد، اما یک پزشک ممکن است فکر کند این طبیعی است.

انتهای پیام
captcha