مشارکت 18 کتابخانه عمومی استان مرکزی در طرح ملی کتابخانه‌گردی
کد خبر: 4126029
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

مشارکت 18 کتابخانه عمومی استان مرکزی در طرح ملی کتابخانه‌گردی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به مشارکت 18 کتابخانه عمومی استان مرکزی در طرح ملی کتابخانه‌گردی، گفت: اجرای طرح به ایجاد نهضت کتابخوانی کمک می‌کند.

علی گودرزی زاده

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، علی گودرزی‌زاده، سرپرست این اداره کل در استان، گفت: همزمان با نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتابخانه‌گردی در 18 کتابخانه عمومی منتخب استان مرکزی اجرا می‌شود.

 گودرزی‌زاده افزود: طرح کتابخانه‌گردی موجب می‌شود که گروه‌های مرجع شامل هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان در کتابخانه‌ها حضور پیدا کنند و با تشویق و ترغیب قشرهای مختلف مردم به خصوص کودکان و نوجوانان در راستای آگاهی بخشی و ترویج کتابخوانی، مشارکت عملی داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کتابخانه عمومی آیت‌الله اراکی شهر اراک، «عباس اقبال آشتیانی» در آشتیان، «پروفسورحسابی» در تفرش، «شهید بهشتی» در خمین، «معراج» در خنداب، «علامه دلیجانی» در دلیجان، «ولیعصر(عج)» در ساوه، سردار شهید «سیاوش امیری» در شازند، «ولایت» در فرمهین، پیشخان کتابخانه‌ای «اندیشه» روستای چهرقان درکمیجان و کتابخانه عمومی «امام صادق(ع)» نیم‌ور شهرستان محلات فردا، 15 اسفند میزبان علاقه‌مندان هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین کتابخانه‌های عمومی «شهدای قورچی‌باشی» خمین، «ادیب‌الممالک فراهانی» خنداب، «امام علی(ع)» مامونیه، «سلمان ساوجی» ساوه، «فخرالدین عراقی» کمیجان، «آیت‌الله مقدسی» محلات و کتابخانه عمومی «علامه طباطبایی» محلات نیز 16 اسفند از ساعت 8 صبح تا 15 میزبان مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اهالی فرهنگ و ادب، اصحاب رسانه، هنرمندان و عموم دوستداران کتاب است.

وی گفت: روز کتابخانه‌گردی فرصت مناسبی است تا مسئولان از جمله استاندار و مدیران ارشد استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، ائمه جمعه و جماعت، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و همه علاقه‌مندان به کتاب است تا با حضور در کتابخانه‌ها، دیدار و گفت‌‌وگو با اعضا و کتابداران، نسبت به آخرین تحولات کتابخانه‌ها کسب اطلاع کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: مسئولان با حضور در کتابخانه‌ها ضمن ایجاد فرصتی برای مطالعه، با مشکلات و کمبودها آشنا می‌شوند و این حرکت فرهنگی زمینه‌‌ساز ایجاد نهضت کتابخوانی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha