دانشگاهیان در مسیر ترویج جوانی جمعیت در جامعه پیشگام باشند
کد خبر: 4126418
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

دانشگاهیان در مسیر ترویج جوانی جمعیت در جامعه پیشگام باشند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان گفت: جامعه دانشگاهیان باید در مسیر ترویج و اطلاع‌رسانی مسئله جوانی جمعیت به جامعه پیشگام باشند.

حجت الاسلام تقوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های هرمزگان

حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، امروز، 15 اسفند، در نشست کمیته فرهنگی قرارگاه جمعیت این دانشگاه، اظهار کرد: راه‌اندازی نشریه فرهنگی، اجتماعی جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بسیار باارزش است. کمیته فرهنگی به درستی راه را در مسیر فرهنگ‌سازی آغاز کرده که کار قابل‌تحسینی است.

 وی افزود: به اشتباه زندگی تک‌فرزندی را با موضوع اقتصادی گره زده‌اند در صورتی که هزینه‌های زندگی تک‌فرزندی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و روان‌شناختی به مراتب بیشتر شده است. مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بارها مقوله جوانی جمعیت را صراحتاً مورد تأکید قرار داده‌اند و جامعه دانشگاهیان باید در مسیر ترویج و اطلاع‌رسانی به جامعه پیشگام باشند.

غلبه بر شعار اشتباه «فرزند کمتر، زندگی بهتر» نیازمند فرهنگ‌سازی است

دکتر غلامعلی جاودان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به نقش فرهنگ در اشاعه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: با فرهنگ‌سازی در جامعه باید بر شعارهای اشتباه دهه‌های گذشته فرزند کمتر، غلبه کنیم و موجب ترویج جوانی جمعیت شویم.

وی با بیان اینکه با کاهش آمار زاد و ولد در چند سال آینده کشور به سمت سالمندی، کاهش نیروی جوان و ورود به دوران سالمندی کشور خواهیم رفت، تصریح کرد: سرمنشأ خانواده با نشاط، فرزندان و جمعیت آن است و یکی از ارکان خانواده پویا داشتن فرزندان است.

جاودان با اشاره به فعالیت‌های درمانی در حوزه علوم پزشکی هرمزگان، عنوان کرد: در کنار ترویج و فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهم، توجه به بخش درمانی است که در شرق و غرب و مرکز استان با شناسایی زوجین نابارور توسط خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به دنبال سوق دادن زوجین به درمان با هزینه دولتی در مراکز درمانی و تخصص دانشگاه هستیم.

فرهنگ‌سازی اساسی‌ترین سنگ بنای ترویج جوانی جمعیت است

یحیی میرزاده، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این یک اصل و تکلیف بر عهده همه ما است.

وی افزود: نگاه فرهنگی در گام نخست بسیاری از دیدگاه‌ها در جامعه را تغییر خواهد داد و در این مسیر باید مروج و اشاعه دهنده جوانی جمعیت در جامعه باشیم. فرهنگ، یکی از اساسی‌ترین سنگ بناهای ترویج و تبلیغ است و تولید و انتشار نخستین نشریه جوانی جمعیت با نگاه فرهنگ‌سازی در این حوزه است و در شماره‌های آتی از مطالب، یادداشت صاحب‌نظران، اساتید، نخبگان فرهنگی بیشتر بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha