نوای آیات بهاری با تلاوت حافظ قرآن دهه 90 + فیلم
کد خبر: 4126601
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۲

نوای آیات بهاری با تلاوت حافظ قرآن دهه 90 + فیلم

همزمان با تقارن ماه مبارک رمضان در ایام نورز 1402و از آنجا که بهار قرآن در رمضان است، عطیه عزیزی، حافظ 9 ساله قرآن کریم، به تلاوت آیاتی مرتبط با نزول باران و رویش انواع گیاهان و نزول قرآن در شب قدر پرداخت.

عطیه عزیزی، حافظ کل قرآن دهه نودیبه گزارش ایکنا، عطیه عزیزی، حافظ کل قرآن دهه نودی، ساکن شهرستان زیرکوه شهر حاجی‌آباد، یکی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، است.

او توانست امسال با شرکت در آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، به آزمون کتبی ترجمه و مفاهیم با 150 سؤال و همچنین آزمون شفاهی حفظ با 10 سؤال پاسخ دهد و مدرک درجه 3، معادل کارشناسی را دریافت کند.  

وی در این برنامه که با اجرای محمود کریمی، معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن، همراه بود به بیان آیاتی با مضمون رویش و بهار پرداخت و از آنجا که نوروز 1402 مصادف با رمضان، ماه بهار قرآن است، آیاتی را در این باره تلاوت کرد.

عزیزی مطابق‌ترین آیه با بهار را بخش پایانی آیه 5، سوره مبارکه حج می‌داند(به اذعان وی این آیه مشابه نیز دارد و در قرآن آیات بسیاری درباره مراحل خلقت است، اما پایان این آیه به رویش انواع گیاهان اشاره می‌کند).

«يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ مُخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ لِنُبَيِّنَ لَكُمْ ۚ وَنُقِرُّ فِي الْأَرْحَامِ مَا نَشَاءُ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ ۖ وَمِنْكُمْ مَنْ يُتَوَفَّىٰ وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ إِلَىٰ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْلَا يَعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا ۚ وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنْزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنْبَتَتْ مِنْ كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ»

این حافظ دهه نودی با توجه به تقارن دو بهار در نوروز 1402 به آیه‌ نزول قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ؛ ماه رمضان [همان ماه‏] است که در آن، قرآن فرو فرستاده شده است، [کتابى‏] که مردم را راهبر، و [متضمّن‏] دلایل آشکار هدایت، و [میزان‏] تشخیص حق از باطل است».

وی همچنین به نزول قرآن در شب قدر اشاره کرد: «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُبَارَكَةٍ»(سوره دخان، آیه 3) که منظور از «لیلة مبارکة» شب قدر است.

عطیه عزیزی، حافظ کل قرآن دهه نودی

عطیه عزیزی با حضورش در استودیو مبین خبرگزاری ایکنا به آیه 59 سوره احزاب و ضرورت حجاب «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ» و همچنین تأثیر نماز بر ممانعت از فحشا و منکر براساس آیه 45 سوره مبارکه عنکبوت «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ» اشاره کرد.

این حافظ نوجوان در ادامه اجرایش به تلاوت آیاتی با توجه به شأن نزول درباره اهل‌بیت(ع)، امام علی(ع) و امام حسن(ع) و حسین(ع)، آیات مباهله و آیه ولایت (سوره مائده، 55) «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ» تصریح کرد.

یادآور می‌شود، عطیه عزیزی از حافظان قرآنی است که حفظش را طی سه سال و با همراهی مادر و برنامه شخصی در منزل انجام داده است و برای استمرار برنامه مرور و تثبیت محفوظات و آشنایی بیشتر با مفاهیم و ترجمه آیات به صورت غیرحضوری از دوره‌های مهد قرآن بهره‌مند می‌شود. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
صاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۸:۳۶
0
3
احسنت. خدا حفظش کنه....
captcha