موریتانی مرکز قرآن و سنت در غزه تأسیس می‌کند
کد خبر: 4126695
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

موریتانی مرکز قرآن و سنت در غزه تأسیس می‌کند

انجمن ملی یاری ملت فلسطین موریتانی مرکز قرآن و علوم سنت نبوی را طی پروژه‌ای وقفی در غزه تأسیس می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الاخبار، این مرکز طی پروژه وقفی مهندس شیخ «سعدبوه الشنقیطی» در غزه افتتاح خواهد شد و هزینه تأسیس آن 52 هزار و 400 دلار خواهد بود.

انجمن ملی یاری ملت فلسطین موریتانی طی مراسمی با حضور دبیرکل این انجمن، مسئولان سفارت فلسطین در نواکشوت، اعضای خانواده مرحوم شیخ «سعدبوه ولد احمد بوها» و علامه شیخ محمد حسن الددو، از علمای موریتانی، اجرای این پروژه را اعلام کرد.

«شیخانی ولد بیب»، دبیرکل انجمن در این باره گفت: این پروژه در راستای تکریم شیخ سعدبوه الشنقیطی و تلاش‌های عینی وی در راستای حمایت از فلسطین اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که مرحوم شنقیطی در بسیاری از انجمن‌های یاری فلسطین عضو بود، هدف از این پروژه را ساخت مرکزی جامع برای تدریس قرآن و علوم سنت نبوی در غزه به عنوان سرزمین جهاد و مبارزه و حمایت از پایداری فرزندان این منطقه محاصره شده برشمرد.

در ادامه نیز «محمد ابوصقر»، رئیس مرکز فرهنگی ـ علمی فلسطین در موریتانی و از رهبران فلسطینی اظهار کرد: شیخ سعدبوه خدمات زیادی برای فلسطین انجام داد و قلبش برای فلسطین می‌تپید و از درد و رنج فلسطین، درد می‌کشید.

وی افزود: یاری فلسطین جز با تمسک به قرآن و سنت محقق نخواهد شد و این مرکز قرآنی ادامه‌دهنده راه شیخ سعدبوه در حمایت از اهالی غزه که سالانه صدها حافظ را تربیت می‌کند، خواهد بود.

موریتانی مرکز قرآن و سنت در غزه تأسیس می‌کند

موریتانی مرکز قرآن و سنت در غزه تأسیس می‌کند

 

انتهای پیام
captcha