سربازان امام زمان(عج)؛ گمنام‌های خوش‌نام
کد خبر: 4126903
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
یادداشت

سربازان امام زمان(عج)؛ گمنام‌های خوش‌نام

هستند افرادی که نه می‌شناسیمشان و نه می‌دانیم چه می‌کنند. برای آنان تفاوتی ندارد کجای این مرز و بوم خدمت می‌کنند؛ چراکه لباس سربازی به تن کردند و به دو از چشم همگان آماده خدمت هستند و عملکردشان نشان از قدرتی دارد که توجه همگان را به خود معطوف کرده است.

سربازان گمنام امام زمان(عج)

در هیاهوی زندگی امروز که همه به نوعی دنبال دیده شدن هستیم، هستند افرادی که نه می‌شناسیمشان و نه می‌دانیم چه می‌کنند، حتی در اکثر مواقع نیز خانواده از نوع کار آنان بی‌خبرند، اما نیک می‌دانیم که امنیتمان به دستان و چشمان تیزبین آنان گره خورده است، آنان گاه روزها و شب‌ها از استراحت خود می‌زنند که رنگ امنیت تغییر نکند. همیشه آماده‌اند برای پیکار و نبرد و اگر ذره‌ای احساس کنند امنیت را خطری تهدید می‌کند آن روز با صلابت می‌ایستند و از به دور از تمجیدها و تعارفات روزمره که ادارات گاه خودشان از خودشان می‌کنند به کارشان ادامه می‌دهند.

برای آنان تفاوتی ندارد کجای این مرز و بوم خدمت می‌کنند؛ چراکه لباس سربازی به تن کردند و به دور از چشم همگان آماده خدمت هستند. تریبون ندارند، اما عملکردشان نشان از قدرتی دارد که توجه همگان را به خود معطوف کرده است. آری! نامشان با امنیت پیوند خورد آنان با حفظ کیان اسلام آشنایی دیرینه دارند و همچون صاحب مکتبشان امام حسین(ع) جان خود را در دست گرفته و با حفظ اعتقادشان بازویی توانمند برای نظام هستند.

بودنشان بوی غرور می‌دهد و برای رویارویی با بدخواهان و معاندان بی‌محابا به دل دشمن می‌زنند. درست است که آنان را نمی‌شناسیم، اما حتی شنیدن خبر کشف گروهک‌ها و باندهای مخوف دلمان را گرم می‌کند. چه خرسندیم در کشوری زندگی می‌کنیم که عملکرد سربازان و حافظان امنیت چه در داخل و چه خارج از مرزها لرزه برپیکر دشمن انداخته و اجازه هرگونه خرابکاری را خواهد گرفت؛ چراکه آنان می‌دانند دیر یا زود گرفتار مردان مرد این سرزمین خواهند شد.

چه به قامتشان می‌آید لباسی که امام راحل برتنشان کرد و عنوان «سرباز گمنام امام زمان(عج)» را به خود گرفت و مدال «مجاهدان خاموش» را از مقام معظم رهبری دریافت کردند. شجاعت و هوشیاری آنان خواب را بر دشمنان حرام کرده است و شهادت غریبانه آنان را در هیچ قاموس و کتابی نمی‌توان نگاشت؛ چراکه حتی پس از شهادت نیز کمتر کسی متوجه می‌شود که همان سربازی است که شب و روز برای حفظ امنیت تلاش کرده است. آنان مصداق بارز آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» و می‌توان گفت که مولا علی(ع) در خطبه 102 نهج‌البلاغه چه نیک فرمودند: «يُجَاهِدُهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ قَوْمٌ أَذِلَّةٌ عِنْدَ الْمُتَكَبِّرِينَ، فِي الْأَرْضِ مَجْهُولُونَ وَ فِي السَّمَاءِ مَعْرُوفُون، گروهى با آنان در راه خدا جهاد مى‌كنند كه در چشم خودخواهان مشتى فرومايه‌اند. در روى زمين هيچ جا كسى آنان را نمى‌شناسد ولى در آسمان نزد همه شناخته‌اند».

امنیت یکی از نعمات الهی است که خداوند متعال به واسطه انقلاب اسلامی به ملت ایران ارزانی داشته است؛ چراکه در سایه امنیت و آرامش است که می‌توان به با خیالی آسوده گام برداشت و به ثبات اقتصادی رسید که در سایه اقدامات و خدمات پیدا و پنهان نمایان شده و اعتماد به حکومت را بیشتر می‌کند. امنیت باعث شده مردم ایران با وجود اینکه دشمن اطرافشان را گرفته است آسوده خیال به کارهای روزمره بپردازند و هر شب به امید فردایی بهتر سر بربابین بگذارند و صبح‌ها به امید بازگشت از منزل خارج شوند و این یعنی امیدی که به واسطه سربازانی بی‌ادعا و خدوم رقم خورده است.

سربازان گمنام امام زمان(عج) همواره گوش به فرمان رهبری هستند و در خط ولایت‌وفقیه قدم برمی‌دارند و در اجابت فرمان ولی‌امر خود شجاعانه به دل دشمن می‌زنند. مقام معظم رهبری بارها در مود نفوذ و مراقبت از آن هشدار دادند؛ چراکه خطر نفوذ به مراتب بیشتر از خطر جنگ سردست، دشمن به نیکی می‌داند با وجود تیم‌های عملیاتی زبده، متخصص، متعهد و هوشیاری حرفی گفتن ندارد و به این مهم سال‌هاست که واقف است، آنان برای رسیدن به اهداف خود نفوذ را برگزیدند، اما تاکنون در این عرصه نیز با شکست مواجه شدند؛ چراکه غیورمردان این سرزمین برحساسیت این امر وقوف دارند و اجازه هیچ‌گونه جهت‌دهی ا به دشمن نمی‌دهند. بدون تردید اگر هوشیاری و عملکرد به‌هنگام نیروهای عملیاتی نباشد حتی امکان فریب نیروها خودی بدون آنکه خود بدانند وجود دارد؛ از این رو انتخاب افرادی شاخص برای این حرفه از حساسیت بالایی برخوردارست و کمتر فردی افتخار سربازی پیدا می‌کند.

برای پاسداشت مقام سربازان گمنان امام زمان(عج) همین بس که همه پاسخ دهند اگر عبدالمالک ریگی، اکبری، روح‌الله زم و ... دستگیر نمی‌شدند چه اتفاقاتی در انتظار نظام بود، آنان در عین ناباوری خود و حفاظت از سوی تیم‌های عملیاتی کشورهای اروپایی به دلیل جنایت‌های بسیار دستگیر شده و به دار مجازات آویخته شدند و وجود چنین تیم‌های عملیاتی در کشور و خارج از کشور باعث می‌شود که مردم ایران به وجود چنین سربازانی افتخار کنند.

نگارش و قلم‌فرسایی در خصوص سربازانی بی‌ادعا که شاید بارها و بارها از کنارمان عبور کرده باشند و ما نداستیم که کیست سخت باشد، اما از نگاه ما ملت ایران وزارت اطلاعات و سنگربانان این مجموعه سدهای مستحکمی هستند که فروریختنی نیستند و ما همیشه از آنان با اقتدار یاد می‌کنیم و فراموش نخواهیم کرد به پاس زحمات شبانه‌روزی آنان است که چتر آرامش و امنیت پس از عنایت خداوند متعال برسرمان سایه افکنده است.

نیروهای عملیتی ایران اسلامی فقط روحیه سلبی و برخوردهای فیزیکی ندارند. اطلاعات ایران اسلامی در طول 40 سال ثابت کرده است که اصل اقدامات را بر مراقبت و هدایت قرار داده و هیچ‌گاه از اخلاق و شریعت خارج نخواهد شد. شاهدیم که در مواجه با برخی افراد که قابلیت اصلاح دارند بدون ورود تذکرات لازم را می‌دهند تا مبادا آبروی فردی آبرومند به خطر بیفتد. آنان زمانی وارد عمل می‌شوند که مطمئن باشند تذکرات سودی نداشته و خطری نظام را تهدید می‌کند. سربازان در همه برهه‌ها جلوتر ار دشمنان پیش می‌روند و خواب و خوراک را از آنان گرفته‌اند. اگر همه ما به نوعی سربازانی برای امام زمان(ع) باشیم قطعاً دشمن جرأت خیال‌پردازی در مورد ایران را مانند 44 سال گذشته نخواهد داد.

درست که نوشتن و سخن گفتن از سربازان گمنام امام زمان(عج) دشوارست، اما به قدر بضاعت مطلبی به پاس زحمات آنان درج شد؛ چراکه بسیاری از خدمات صورت گرفته از سوی این مجموعه در دسترس افکار عمومی قرار نمی‌گیرد. آنان همان مجاهدان خاموشی هستند که عین گمنامی بسیار خوشنام هستند و دل مردم ایران به وجودشان گرم است. سالروز میلاد امام زمان(عج) به نام سربازان گمنام نامگذاری شده است و این فرصت را برای نگارش چند سطر غنیمت شمرده تا تقدیری هرچند ناچیز از این مجموعه داشته باشیم.

مریم روشن سردبیر ایکنا مرکزی

انتهای پیام
captcha