برگزاری جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) در دانشگاه پیام نور سنندج
کد خبر: 4126913
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

برگزاری جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) در دانشگاه پیام نور سنندج

مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با حضور دانشجویان کردستانی شامگاه گذشته، ۱۶ اسفند در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور سنندج این دانشگاه برگزار شد.

جشن روز جوان

به گزارش ایکنا از کردستان، مریم مهدی عراقی، سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان در جشن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) روز جوان در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور از دیرباز مبدا علم و عمل در کشور و سرچشمه شور و نشاط بین دانشجویان بوده است؛ ابراز امیدواری کرد که چنین جشن‌هایی در دانشگاه پیام نور استان کردستان تداوم یابد.

وی افزود: جوانان امروز به مراتب انسان‌های پر جنب و جوش و با هوش تری از جوانان دیروز و دارای قدرت تحلیل بالایی هستند پس باید برای رسیدن به آگاهی هر چه بیشتر آنان تلاش کرد تا افکار جوانان به وسیله دشمن به یغما نرود.

در ادامه ماموستا دستی، امام جماعت اهل سنت دانشگاه پیام نور مرکز سنندج و مدرس علوم دینی، به سخنرانی در باب روز جوان و عید نیمه شعبان و آیین و مراسم آن که در بین اهل سنت آن را «روز برات» می‌نامند، پرداخت.

ماموستا دستی با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه حشر که می‌فرماید: «وَمَآ ءَاتَىٰکُمُ ٱلرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَىٰکُمۡ عَنۡهُ...؛ و آنچه پیامبر به شما داد، آن را بگیرید و از آنچه شما را از آن بازداشت، باز ایستد، و از خدا بترسید» گفت: براساس این آیه مقدس پیامبر اکرم(ص) یکی از پر نور‌ترین چراغ‌های راه هدایت جوانان می‌تواند باشد.

وی بیان کرد: در مرتبه بعد، بزرگان علمی و عالمان دینی ما هم می‌توانند یکی از بهترین الگو‌های جوانان امروز باشند؛ و در مسیر رشد و تعالی جوانان مؤثر باشند.

یادآور می‌شود؛ این مراسم با دف نوازی و شعرخوانی چند نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور ادامه یافت و به فعالان فرهنگی و برگزیدگان جشنواره رویش و نشریات دانشجویی لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha