هنر مدیریت، تولید ثروت از دانش است
کد خبر: 4127124
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
صولت مرتضوی:

هنر مدیریت، تولید ثروت از دانش است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنر مدیریت به فعلیت درآوردن استعدادهای بالقوه و تولید ثروت از دانش است که در عرف امروز به مقوله دانش‌بنیان تعبیر می‌شود.

صولت مرتضوی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران در ساری در جمع خبرنگاران گفت: این وزارتخانه وظایف متعددی دارد و برای فراهم کردن عدالت اجتماعی نیازمند برخی زیرساخت‌ها هستیم.

وی افزود: با هدف‌گذاری که صورت می‌گیرد، مقرر شد که ظرفیت تولید شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران به 1000 تن برسد و طرح توسعه تولیدات این مجموعه از سوی مدیران این شرکت در روزهای آینده تدوین و با تایید استاندار مازندران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شود.

مرتضوی تصریح کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش ناوگان دریایی را در دستور کار داده است و به همین منظور چند فروند کشتی نیز خریداری شد و در آینده نزدیک به ناوگان دریایی کشور اضافه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با شرکت صدرا نیز توافق شد که چهار فروند کشتی با استفاده از توان و ظرفیت شرکت دانش بنیان داخلی بومی سازی و تولید کند و فردا جمعه از روند ساخت این کشتی در بندرامیرآباد بازدید خواهد شد، خاطرنشان کرد: هنر مدیریت به فعلیت درآوردن استعدادهای بالقوه و تولید ثروت از دانش است که در عرف امروز به مقوله دانش‌بنیان تعبیر می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش‌بنیان چند سالی است محور فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری است به طوریکه فرمودند که «اقتصاد دانش‌بنیان ستون فقرات کشور است»، اظهار کرد: رقابت‌پذیری، افزایش بهره‌وری از مزیت‌ها و مؤلفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان است و جمهوری اسلامی ایران بدلیل موقعیت ژئوپلیتیکی که دارد از مزیت منابع انسانی خلاق و نام‌آوری برخوردار است و یکی از نقاطی که نیروی انسانی در جمهوری اسلامی خوش درخشیده است تولید محصولات در حوزه درمانی است.

مرتضوی اذعان کرد: مازاد تولید شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران باید به امر صادرات اختصاص پیدا کند و افزایش تولیدات مبتنی بر محصولات دانش‌بنیان و بهره‌وری بالا باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش مراودات تجاری با روسبه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: با توافقات صورت گرفته ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان در راستای توسعه صادرات کالا افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha