تبلیغات ضد اسلامی راست‌گرایان افراطی ایتالیا علیه مسلمانان
کد خبر: 4127508
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

تبلیغات ضد اسلامی راست‌گرایان افراطی ایتالیا علیه مسلمانان

تبلیغات منفی راست‌گرایان افراطی ایتالیا علیه مسلمانان این کشور، باعث شده است تا آن‌ها با مشکلات متعددی در روابط خود مواجه شوند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الرای، گروندگان به اسلام در ایتالیا از تأثیر تبلیغات منفی به رهبری راست‌گرایان افراطی علیه اسلام در این کشور رنج می‌برند. همچنانکه بخشی از جامعه آن‌ها را به عنوان «مهاجر» یا «تروریست بالقوه» می‌بینند. امری که باعث شده است تا تازه مسلمانان این کشور در خانواده خود نیز با محدودیت‌هایی مواجه شده و یا اینکه طرد شوند.

رافائلو ویلانی، بنیانگذار اتحادیه اسلامی ایتالیا که در سال 2011 به اسلام گروید، در سخنانی به مشکلات ایتالیایی‌هایی پرداخته است که به اسلام گرویده‌اند.

به گفته ویلانی، ایتالیا بین 300 تا 500 هزار مسلمان دارد که بیشتر آن‌ها باید درباره اسلام بیشتر بیاموزند و ریشه‌ها و اعتقادات آن را مطالعه کنند. وی تأکید می‌کند که پس از مسلمان شدن با برخورد تند خانواده خود مواجه شده است؛ چرا که آن‌ها تحت تاثیر گفتمان رسانه‌ها و تبلیغات منفی بوده‌اند که از سوی احزاب راست افراطی تبلیغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که به دلیل تبلیغات منفی در رسانه‌ها، بخشی از ایتالیایی‌ها هموطنان مسلمان خود را مردمی بد می‌دانند.

به گفته ویلانی، مشکلات پیش روی مسلمانان ایتالیایی که با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند محدود به عبادات مذهبی نیست، بلکه به عادات غذایی از جمله مصرف الکل و گوشت خوک نیز کشیده شده است.

وی، سیاستمداران ایتالیایی از جناح راست افراطی را مسئول ایجاد شکاف بین مسلمانان ایتالیا و خانواده‌هایشان می‌داند که به اسلام و مسلمانان توهین می‌کنند و این باور را در جامعه ایتالیا تبلیغ می‌کنند که حذف مسلمانان از جامعه برای کشور بهتر خواهد بود.

ویلانی با اشاره به اینکه غرب خود را برتر و باهوش‌تر از مسلمانان می‌داند، افزود: این مشکل تنها در ایتالیا نیست، بلکه به طور کلی در سراسر غرب وجود دارد.

انتهای پیام
captcha