استقبال حزب اسلامی مالزی از احیای روابط ایران و عربستان
کد خبر: 4127808
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

استقبال حزب اسلامی مالزی از احیای روابط ایران و عربستان

حزب اسلامی مالزی با استقبال از توافق ایران و عربستان آن را نقطه آغازی برای تحقق اتحاد جهان اسلام و یکپارچگی امت اسلامی دانست.

به گزارش ایکنا، حزب اسلامی مالزی(PAS) از احیای روابط عربستان سعودی و ایران استقبال کرد و آن را گامی اولیه در جهت اتحاد امت در کل بر امت و جهان اسلام دانست.

 در بیانیه‌ این حزب که با امضای عبدالهادی آونگ، رئیس آن منتشر شده آمده است: این توافق، اقدام بسیار خوبی در تلاش برای بازگرداندن روابط عربستان سعودی و ایران است که تحت تأثیر دخالت‌ها و دسیسه‌های طرف‌های ذی‌نفع که از آن برای منافع خود سوء استفاده می‌کردند تیره شده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: انتظار می‌رود که احیای این رابطه نقش مهمی در تثبیت وضعیت ژئوپلیتیک در غرب آسیا، به‌ویژه حل و فصل مناقشه در یمن، سوریه، لبنان و لیبی ایفا کند و بتواند مبارزه برای آزادسازی سرزمین فلسطین را بیشتر تقویت کند. امت و کشورهای اسلامی نیز باید از این اقدام استقبال کنند و در عین حال آن را الگو قرار دهند تا مجدداً روابط خود را تقویت کنند تا از اختلافات طولانی که به کل امت آسیب می‌زند جلوگیری شود.

این حزب در پایان این بیانیه خواستار آن شد که روابط حسنه عربستان و ایران تداوم داشته باشد و نقطه آغازی برای برقراری وحدت امت و کشورهای اسلامی باشد.

برقراری مجدد روابط ایران عربستان سعودی که جمعه گذشته، ۱۹ اسفند خبر آن منتشر شد، نظرات و تحلیل‌های گوناگونی را به همراه داشت. بسیاری از کشورهای منطقه با استقبال از این توافق آن را گامی در جهت کاهش تنش‌ها در جهان اسلام و منطقه غرب آسیا به خصوص در مورد جنگ یمن دانسته‌اند. 

انتهای پیام
captcha