کتاب «ریل تماشا» با موضوع مهدویت رونمایی شد
کد خبر: 4128121
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
در بروجرد

کتاب «ریل تماشا» با موضوع مهدویت رونمایی شد

کتاب شعر «ریل تماشا» با موضوع فرهنگ مهدوی و انتظار اثر استاد سید علی‌اشرف شریعتمداری در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر رونمایی شد.

رونمایی کتاب «ریل تماشا»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، کتاب شعر «ریل تماشا» با موضوع فرهنگ مهدوی و انتظار اثر استاد سید علی‌اشرف شریعتمداری دوشنبه، 22 اسفندماه در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد رونمایی شد.

این کتاب که دومین اثر استاد می باشد شامل 35 غزل و یک مثنوی با موضوع فرهنگ مهدوی و انتظار است که توسط انتشارات امتیاز به مدیریت میثم قاسمی از شعرای بروجرد به چاپ رسیده است و پیش از این در سال 1381 برخی اشعار وی در کتابی با عنوان «آن سوی مرزهای توهم» منتشر شده بود.

سیدعلی‌اشرف شریعتمداری متولد 1337 بروجرد است و اوایل دهه‌ ۶۰ که همزمان با تأسیس انجمن ادبی استاد مهرداد اوستا، به استخدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد در آمد.

برگزاری هشت دوره کنگره سراسری شعر پدر، کنگره‌های عظیم شعر «روح آدینه» و «سیمرغ انقلاب»، کنگره بزرگداشت زنده‌یاد مهرداد اوستا، صامت بروجردی، عبدالحسین زرین‌کوب (همگی در گستره‌ی ملی)، طراحی و نامگذاری روز پدر در کشور، ایجاد ایستگاه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی در سطح اتوبوس‌های شهری، مطب‌ها و آرایشگاه‌ها، بخش‌هایی از خدمات فرهنگی وی به حساب می‌آیند.

وی در بسیاری از جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی ادبی در رشته‌ شعر حائز مقام‌های برتر گردیده که از آن جمله می‌توان به برگزیده مسابقات بین‌المللی «حرم امن»، مقام دوم جشنواره ملی «ایران سرزمین محبوب من» و سه دوره شاعر برتر استان در جشنواره فجر اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha