ضرب شمش طلا با تصویر کعبه در ضرابخانه سلطنتی بریتانیا
کد خبر: 4128702
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

ضرب شمش طلا با تصویر کعبه در ضرابخانه سلطنتی بریتانیا

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا در چارچوب کمپین جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان در کشورهای ترکیه و سوریه، اقدام به ضرب شمش طلا با تصویر کعبه کرده است.

به گزارش ایکنا؛ این شمش طلا در یک جعبه با ویژگی‌های اسلامی قرار داده شده و شهروندان می‌توان از آن به‌عنوان هدیه در عید سعید فطر  استفاده کنند.

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا پس از ضرب شمش طلا با تصویر کعبه، سه شمش با جعبه مخصوص را برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه به مزایده گذاشت.

این شمش‌های طلا در وزن‌های مختلف و قبل از ماه مبارک رمضان ضرب شده است.

«اندرو دیکی»، مدیر فلزات گرانبها در ضرابخانه سلطنتی بریتانیا گفت: این مرکز با بیش از 1100 سال تجربه در زمینه ضرب سکه، مهارت و تخصص خود را برای قراردادن تصویر کعبه بر روی شمش طلای خالص به کار گرفته است.

به گفته دیکی، این شمش همراه با هدایای ویژه در داخل جعبه‌ای با ویژگی‌های اسلامی قرار گرفته و می‌تواند به‌عنوان هدیه در عید فطر مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: رمضان ماه بخشش است و ما افتخار می‌کنیم که با اهدای تعدادی شمش طلا با تصویر کعبه از سازمان امدادرسانی اسلامی حمایت می‌کنیم.

ضرابخانه سلطنتی (انگلیسی: Royal Mint ) یک نهاد مجاز برای ضرب سکه در بریتانیا است. ضرابخانه سلطنتی از ۱۱۰۰ سال پیش به منظور تولید سکه برای انگلستان و بریتانیای کبیر فعال است.

جواد پارسامهر 

انتهای پیام
captcha