اقدام موهن نظامیان اوکراینی در هتک حرمت قرآن + واکنش علمای الازهر
کد خبر: 4128707
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

اقدام موهن نظامیان اوکراینی در هتک حرمت قرآن + واکنش علمای الازهر

طبق برخی ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی، چند سرباز افراطی ارتش اوکراین در اقدامی شنیع و موهن، صفحاتی از قرآن را کریم را پاره کرده و آن را آتش می‌زنند.

اقدام موهن نظامیان اوکراینی در هتک حرمت قرآن + واکنش علمای الازهربه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، براساس تصاویر منتشره در این این کلیپ‌های ویدئویی، یکی از سربازان اوکراینی اقدام به پاره کردن نسخه‌های قرآن و سوزاندن آن می‌کند.

همچنین، سربازان اوکراینی به هنگام این اقدام شنیع، الفاظی توهین‌آمیز نسبت به قرآن به زبان جاری می‌کنند و همزمان یکی از نظامیان اوکراینی نیز اقدام به خرد کردن گوشت خوک بر روی این کتاب مقدس می‌کند. 

شماری از علمای الازهر مصر به این اقدام سربازان اوکراینی واکنش نشان دادند و در همین راستا، شیخ «سعد الفقی» از علمای الازهر گفت که اسلام هرگونه اهانت به کتب مقدس همچون تورات و انجیل و قرآن را ممنوع می‌داند.

وی افزود: «اهانت و پاره کردن کتاب‌های مقدس بر خلاف قوانین بین‌المللی است. حداقل کاری که دولت اوکراین باید انجام دهد، عذرخواهی از همه مسلمانان جهان به خاطر این جنایت است. این گونه اقدامات احمقانه موجب فتنه‌انگیزی میان پیروان ادیان و مذاهب می‌شود».

«ابراهیم رضا»، از علمای الازهر نیز در واکنش به این اقدام موهن در گفت‌وگو با پایگاه خبری «روسیا الیوم» گفت: «متأسفانه فطرتی که از دیگری استقبال نمی‌کند، دیگری را دوست ندارد و از دیگری حمایت نمی‌کند، فطرتی است که به نژادپرستی و شاید سوزاندن قرآن توسط عده‌ای با روح بدخواهانه و با هدف شعله‌ور شدن آتش فتنه تمایل پیدا می‌کند».

در واکنش به این رفتار، «رمضان قدیروف»، رئیس‌ جمهوری خودمختار چچن نیز قول داد که سربازان اوکراینی را که در آستانه ماه مبارک رمضان اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کردند را پیدا کند.

وی با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی خود گفت: «این فاشیسم و ​​شیطان‌پرستی واقعی در شماست. اگر حداقل یک چچن یا یک مسلمان در آن نزدیکی بود، چگونه جرأت می‌کردید به قرآن کریم دست بزنید؟».

رمضان قدیروف همچنین برخی مسلمانانی که در صفوف ارتش اوکراین می‌جنگند را خطاب قرار داد و گفت: «چه احساسی دارید که با دشمنان خدا هم تراز هستید؟ در روز قیامت چه توجیهی برای خود پیدا می‌کنید؟ آیا هیچ بهانه ای برای خود دارید؟ شما مثل کسانی که جرأت کردند به قرآن حمله کنند، مورد لعن قرار خواهید گرفت».

انتهای پیام
captcha