برپایی خیمه‌های رمضانی برای زلزله‌زدگان در ترکیه
کد خبر: 4128803
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

برپایی خیمه‌های رمضانی برای زلزله‌زدگان در ترکیه

مفتی شهر غازی عنتاب ترکیه اعلام کرد ده‌ها خیمه رمضانی با هدف کاهش درد و غم زلزله‌زدگان و تأمین نیازهای آنان در این شهر برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، حسین حاضرلار، مفتی غازی عنتاب، در جنوب ترکیه، اعلام کرد که  برپایی حدود 80 خیمه مسجد در اردوگاه‌های آوارگان و تکمیل دوره‌های قرآن برای کودکان، برنامه‌های در دست انجام برای زدودن غم و درد زلزله‌زدگان در ماه رمضان است.

وی افزود: وارد مرحله معنوی ماه رمضان شده‌ایم و سعی می‌کنیم از فضای ماه مبارک که باعث بهبود روحیه می‌شود برای تسکین آلام و اندوه مصیبت‌دیدگان بهره ببریم و مقدمات این کار به‌طور گسترده در مناطق آسیب دیده در ایالت غازی عنتاب در حال انجام است.

وی همچنین از اقداماتی از جمله نظافت مساجد کمتر آسیب‌دیده و آماده‌سازی آن‌ها برای عبادت  به‌جای مساجد آسیب‌دیده و برپایی خیمه‌هایی به شکل مسجد در شهرها و اردوگاه‌های مختلف برای ایجاد حال و هوای ماه رمضان به زیباترین شکل خبر داد.

حاضرلار با اشاره به اینکه فضای مناسبی برای تکمیل دوره‌های قرآن ویژه کودکان در 19 مرکز در منطقه اصلاحیه و نورداغ فراهم شده است، خاطرنشان کرد: مساجدی ویژه بانوان در نظر گرفته شده و برنامه‌های تلاوت قرآن در حال انجام است که فضایی مناسب و ایده‌آل برای ماه رمضان فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص خیمه‌های افطاری ماه مبارک رمضان گفت: خیمه‌های افطاری در نورداغ و اصلاحیه دایر  و در آن غذا سرو و علاوه بر دعاهای مذهبی و سخنرانی‌های ماه مبارک رمضان، قرآن تلاوت می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان برای برپایی حدود 80 خیمه مسجد تلاش کردند و همه خدمات به همه روستاها ارائه شد و ان‌شاءلله ماه جدید برای ما ماه رحمت، امید و استواری خواهد بود.

به گفته وی تمامی سیستم‌های صوتی مساجد آسیب دیده تعمیر شده است و اذان و نماز در ماه مبارک در تمامی مساجد اردوگاه‌ها و روستاها اقامه می‌شود.

در زلزله اخیر در ترکیه، ده‌ها مسجد تخریب شده است و دولت این کشور برنامه‌هایی را برای تعمیر و بازسازی مساجد در دست اجرا دارد. 

انتهای پیام
captcha