برنامه‌های دارالقرآن بسیج؛ از نمایشگاه قرآن تا جشنواره مسجد
کد خبر: 4128851
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی بیان کرد:

برنامه‌های دارالقرآن بسیج؛ از نمایشگاه قرآن تا جشنواره مسجد

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های این دارالقرآن در ایام ماه مبارک رمضان گفت: حضور در نمایشگاه قرآن با شعار «خواندنی‌ترین کتاب دنیا» و اجرای جشنواره مسجد از جمله این فعالیت‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن است، این حضور را با شعار «خواندنی‌ترین کتاب دنیا» انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن بحث مسجد پایگاه قرآن را به نمایش بگذاریم، افزود:‌ تلاش خواهیم کرد تا حضور ما در این نمایشگاه به گونه‌ای باشد که مسجد تراز قرآنی را به خوبی نشان دهد. در همین راستا دکوری که در نظر گرفته خواهد شد، نمای مسجد است.

لیمویی تصریح کرد: مردم وقتی وارد نمایشگاه و غرفه دارالقرآن می‌شوند، ابتدا با یک روایتگری در رابطه با فضای قرآنی صدر اسلام در مسجد مواجه خواهند شد و بعد وارد فضایی می‌شوند که تلاش شده است تا یک زیست قرآنی را در مسجد تجربه ‌کنند. در مدت حضور بازدیدکننده در غرفه یک کلاس چنددقیقه‌ای کوتاه برگزار می‌شود و همان لحظه هم محفل و مسابقه‌ای برای آنها تدارک دیده خواهد شد. در کنار این اقدامات، در ایام برپایی نمایشگاه قرآن، فعالیت‌های دارالقرآن بسیج نیز معرفی خواهد شد.

فعالیت مسجدمحور دارالقرآن بسیج در نمایشگاه قرآن

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد:‌ غرفه دارالقرآن بسیج حدود 200 متر وسعت دارد و اِلمان اصلی آن طرح مسجد خواهد بود. این اِلمان دارای شبستان‌هایی نیز هست که فعالیت‌های مهد کودک‌ها در این شبستان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی به برگزاری محافل استانی انس با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان و سال نو اشاره و اظهار کرد: هر ساله در ابتدای ماه مبارک رمضان مقام معظم رهبری چندین ساعت به استماع تلاوت قاریان و حافظان قرآن کریم می‌پردازند، به پیروی از این الگو یک سری محافل انس با قرآن کریم در استان‌ها طراحی شده است، این محافل با حضور نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه استان برگزار می‌شود.

دارالقرآن بسیج

لیمویی بیان کرد: تفاوت این برنامه با سایر محافل این است که در آن فقط قرآنی‌ها حضور دارند و تلاش شده است، این محفل به نوعی تکریم قرآنی‌ها نیز باشد. فعالان قرآنی استان‌ها با حضور در این محافل می‌توانند دغدغه‌هایی که در حوزه قرآن دارند با فرمانده سپاه استان یا نماینده ولی فقیه در استان در میان بگذارند و کار قرآنی استان به یک انسجام برسد.

میهمانی نور در پایگاه‌های بسیج

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بخشی از صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد تبدیل کردن مساجد به پایگاه قرآن، برگزاری جلسات قرآن در مساجد و دیدار این جلسات با یکدیگر گفت: همین دید و بازدیدها باعث راه افتادن فعالیت قرآنی مساجد می‌شود، لذا ما چنین برنامه‌ای را در ماه مبارک رمضان تدارک دیده‌ایم و طی آن پایگاه‌های بسیج مجری این برنامه هستند. در این طرح که «میهمانی نور» نام دارد پایگاه‌های بسیج به میهمانی هم می‌روند.

لیمویی برگزاری «جشنواره مسجد» را یکی دیگر از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان دارالقرآن بسیج معرفی و اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های ما برگزاری جشنواره مسجد است که سایت آن از ابتدای ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در کشور برای اینکه به افق مد نظر مقام معظم رهبری در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم دست پیدا کنیم، باید حدود 63 هزار موسسه قرآنی داشته باشیم در حالی که در شرایط فعلی حدود چهار تا پنج هزار موسسه قرآنی وجود دارد. جشنواره مسجد کمک خواهد کرد تا مربی قرآن هویت پیدا کند و به مثابه یک موسسه بتواند از قرآن‌آموز خود امتحان بگیرد و برای او مدرک صادر کند.

لیمویی در پایان بیان کرد: در این جشنواره به مربی قرآن اعلام خواهد شد که به سامانه در نظر گرفته شده مراجعه کرده و مسجدی که در آن فعالیت دارد، نیز معرفی کند. این مربی با ثبت‌نام در سامانه همچون اعضای دیگر از خدمات دارالقرآن بسیج بهره‌مند خواهد شد.

سمیه عیادی 

انتهای پیام
captcha