هم‌افزایی و انسجام دست‌اندرکاران حج در خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا
کد خبر: 4128947
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد:

هم‌افزایی و انسجام دست‌اندرکاران حج در خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی حج و زیارت، بر هم‌افزایی و انسجام همه دست‌اندرکاران و دستگاه‌های مرتبط با برگزاری آیین حج در خدمات‌رسانی به زائران خانه خدا تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، 27 اسفندماه در جلسه شورای‌ عالی حج و زیارت به اهمیت و جایگاه آیین الهی حج و کارکردها و تأثیرات معنوی، اجتماعی و سیاسی آن برای امت بزرگ اسلامی اشاره و بر هم‌افزایی و انسجام همه دست‌اندرکاران و دستگاه‌های مرتبط با برگزاری آیین حج در خدمات‌رسانی به زائران خانه خدا تأکید کرد.

رئیس جمهور، بر تمهید مقدمات بهره‌برداری بهتر زائران خانه خدا از معنویت و برکات اعمال حج تأکید و دستگاه‌های مجری و دست‌اندرکار امور حج را موظف کرد، با تقسیم صحیح وظایف و داشتن انضباط در عمل و رفتار، شرایط مناسبی برای خدمات‌رسانی مطمئن و آرامش‌بخش به حجاج فراهم کنند.

وی، نقش شورای‌ عالی حج در پیشبرد امور این فریضه مهم الهی را مهم عنوان کرد و افزود: این شورا باید با ترسیم نقشه راه و سازماندهی امکانات، از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری باشکوه آیین حج، شامل انتقال و خدمات‌رسانی استفاده کند.

بررسی مسائل و نیازها و اقدامات مربوط به حج سال آینده و دیگر سفرهای زیارتی به عتبات عالیات از جمله عراق و سوریه، از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه شورای عالی حج بود.

از مصوبات شورای عالی حج در جلسه امروز می‌توان به کاهش مدت زمان سفر حج تمتع و همچنین همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در اعطای وام قرض‌الحسنه ۶۰ میلیون ریالی به زائران عتبات عالیات اشاره کرد.

همچنین مبلغ ۳۵ میلیون دلار با نرخ مصوب ۲۸۵ هزار ریال به منظور اجرای عملیات سفرهای زیارتی به عتبات مقدسه عراق و سوریه در نظر گرفته و مقرر شد به هر متقاضی سفر زیارتی به حج و عتبات عالیات مانند سایر مسافران به مقاصد خارجی، مبلغ ۵۰۰ دلار اختصاص یابد.

به موجب مصوبه دیگری مقرر شد تمام زائران خانه خدا در سال آینده به وسیله شرکت‌های هواپیمایی داخلی و با مسئولیت و مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری به عربستان منتقل و به کشور بازگردانده شوند.

انتهای پیام
captcha