درخواست حماس و فتح برای لغو فوری نشست شرم الشیخ
کد خبر: 4129057
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

درخواست حماس و فتح برای لغو فوری نشست شرم الشیخ

جنبش‌های حماس و فتح در بیانیه‌هایی، حضور تشکیلات خودگردان در نشست شرم‌الشیخ به منظور توافق امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی  حماس، این جنبش شرکت تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست امنیتی امروز، 28 اسفند در شرم الشیخ مصر با حضور اشغالگران صهیونیست را شدیداً محکوم کرد. 

این جنبش اعلام کرد که این رژیم تجاوزات خود علیه مردم فلسطین را تشدید کرده و جنایات هولناکی را در جنین، نابلس و کل کرانه باختری اشغالی انجام داده که پس از نشست امنیتی عقبه افزایش یافته است.

حماس در این بیانیه‌ دیدار با صهیونیست‌های فاشیست و دادن فرصت و پوشش به آنها برای انحراف از اجماع ملی و بی‌اعتنایی به خون شهدا و مصائب اسیران و سرپوش گذاشتن بر جنایات و تخلفات علیه مردم، سرزمین و مقدسات فلسطینیان را محکوم کرد.

این جنبش مجدداً از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا فوراً از لغزش در مسیر پروژه‌های امنیتی خطرناک که مقاومت مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد، دست بردارد.

حماس تأکید کرد که این مسیر تنها در خدمت اشغالگری، طولانی‌کردن آن و ارتقای وجهه آن در سطح بین‌المللی است که به قیمت از دست دادن حقوق مشروع ملی ما تمام می‌شود.

این سازمان از حکومت خودگردان خواست تا تمام اشکال هماهنگی امنیتی با اشغالگران و سرویس‌های امنیتی آن را بدون بازگشت به عقب متوقف کنند و با اجماع ملی و اراده مردم فلسطین در مقاومت همه جانبه تا شکست اشغال فاشیستی از سراسر جهان همسو شوند.

همچنین خالد البطش، رئیس دایره روابط ملی جهاد اسلامی نیز تأکید کرد که مشارکت تشکیلات خودگردان در نشست شرم الشیخ به منزله طناب نجات برای دولت تندرو و جنایتکار بنیامین نتانیاهو است.

البطش تصریح کرد که این اقدام در شرایط فعلی خدمتی مجانی به دولت راست‌گرا و تندرو رژیم صهیونیستی است که همه دنیا از اقدامات آن به ستوه آمده است. 

وی افزود: مشارکت تشکیلات خودگردان در این نشست به کنست رژیم صهیونیستی فرصت می‌دهد تا قانون اعدام اسرای فلسطینی را پیش ببرد.

نشست شرم الشیخ امروز یکشنبه در ادامه نشست قبلی در عقبه برگزار خواهد شد. در این نشست نمایندگان تشکیلات خودگردان، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و آمریکا حضور دارند. این نشست همزمان با تهدیدات ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با افزایش حملات به کرانه باختری و بازداشت گسترده فلسطینیان در آستانه ماه رمضان و در سایه اعتراض گسترده فلسطینیان به مشارکت تشکیلات خودگردان در آن برگزار می‌شود.

این در حالی است که نشست قبلی در عقبه کاملا شکست خورد و هیچیک ازخروجی‌های آن از سوی رژیم صهیونیستی به مرحله اجرا نرسید و تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی بی‌نتیجه بود.

منابع مذکور تأکید کردند که طی روزهای گذشته نشست‌هایی بین مسئولان فلسطینی و آمریکایی در رام الله برگزار شده است. آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند تا طرف فلسطینی را برای شرکت در نشست شرم الشیخ مجاب کنند.

از سوی دیگر دبیرکل حزب‌الله لبنان با هیئتی از حماس به ریاست صالح العاروری درباره پرونده‌های مهم فلسطین گفت‌وگو کرد.

 حزب الله در بیانیه مطبوعاتی امروز یکشنبه اعلام کرد: آخرین تحولات فلسطین اشغالی به ویژه مقاومت قهرمانانه و دلاورانه در کرانه باختری و بیت المقدس و تحولات داخلی در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس این بیانیه، همچنین طرفین در این دیدار درباره تحولات سیاسی منطقه و مسئولیت‌هایی که بر دوش گروه‌های مقاومت و کل محور مقاومت در این مقطع تاریخی گذاشته شده است، به رایزنی پرداختند. 

انتهای پیام
captcha