مشاور امور برنامه‌ریزی و تحول ایده‌های نوین معاونت قرآن ارشاد منصوب شد
کد خبر: 4129127
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

مشاور امور برنامه‌ریزی و تحول ایده‌های نوین معاونت قرآن ارشاد منصوب شد

طی حکمی از سوی معاون قرآن و عترت ارشاد، محمدرضا پورمعین به عنوان مشاور امور برنامه‌ریزی، تحول و ایده‌های نوین در ابعاد مختلف فرهنگی، هنری و ساختاری این معاونت منصوب شد.

به گزارش ایکنا، طی حکمی از سوی علیرضا معاف، معاون وزیر ارشاد و معاونت قرآن و عترت ارشاد، محمدرضا پورمعین، به‌عنوان مشاور امور برنامه‌ریزی، تحول و ایده‌های نوین در ابعاد مختلف فرهنگی، هنری و ساختاری این معاونت منصوب شد.

در این حکم از محمدرضا پورمعین که دارای سال‌ها تجربه‌ مدیریتی در عرصه‌های قرآنی است، به منظور ارتقای اثربخش فعالیت‌های جاری و آتی معاونت دعوت به همکاری شد.

در بخشی از این حکم آمده است: «ایشان با تشکیل جلسات علمی و راهبردی با اصحاب فرهنگ و هنر و اساتید قرآنی، مقدمات تحول اثربخشی را در راستای مطالبات مقام معظم رهبری و فعالیت‌های قرآنی دولت سیزدهم فراهم آورد».

پورمعین از جمله شخصیت‌های جامعه قرآنی است که هم‌اکنون دبیرموقت انجمن خادمان قرآن کریم است.

محمدرضا پورمعین، مشاور امور برنامه‌ریزی و تحول ایده‌های نوین معاونت قرآن ارشاد و دبیر موقت انجمن خادمان قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: امسال در رمضان ۱۴۴۴ طی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و در ایام ولادت کریم اهل‌بیت(ع) از ۱۲ نفر از فعالان قرآنی در ۸ رشته قرآنی با حضور رئیس جمهور تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: چندی پیش نیز اهدای نشان درجه یک به خادمان قرآن و تطبیق فعالیت‌های آن‌ها با آیین‌نامه‌های مصوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و از سوی ایشان به کمیسیون تبلیغ و ترویج ابلاغ شد که به زودی آیین‌نامه اجرایی شدن آن از سوی انجمن خادمان قرآن به کمیسیون تبلیغ و ترویج پیشنهاد می‌شود.

پورمعین اضافه کرد: نشان درجه یک هنری علاوه بر امتیازات مادی و معنوی به عنوان یکی از مهم‌ترین نشانه‌های جمهوری اسلامی ایران در بین اصحاب فرهنگ و هنر است.

بنا به پیشنهاد دبیر این انجمن در آینده نزدیک، طرح افزایش تعداد خادمان در رشته‌های مختلف و سهمیه خاص در بخش‌های ویژه به بانوان اجرایی خواهد شد. امسال نیز در همایش تکریم از خادمان قرآن، تعداد بانوان منتخب خادم قرآن کریم افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha