تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه ماه رمضان
کد خبر: 4129256
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه ماه رمضان

رژیم صهیونیستی تدابیر ویژه‌ای از جمله افزودن صدها نیروی جدید را برای مقابله با تنش‌های احتمالی در ماه مبارک رمضان در قدس اشغالی در نظر گرفته است.

تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در قدس در آستانه ماه رمضانبه گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، رژیم اشغالگر اسرائیل از ترس تشدید تنش در حال آماده‌سازی نیروهای خود برای ماه رمضان است. این رژِیم تصمیم گرفته است با بیش از 2000 نیرو از چندین گروه، نیروهای خود را در قدس اشغالی تقویت کند.

وب سایت صهیونیستی «i24» اعلام کرد که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی تشدید تنش در شهر قدس همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان که از آخر این هفته آغاز می‌شود، در حال آماده سازی امنیتی هستند.

وب‌سایت اسرائیلی «والا» هم اعلام کرد که تمرکز پلیس اشغالگر در روزهای جمعه ماه رمضان خواهد بود که انتظار می‌رود ده‌ها هزار نمازگزار برای اقامه نماز جمعه، در مسجد‌الاقصی حضور یابند.

این وب‌سایت با اشاره به جنبه دیگری از مقدمات مربوط به دستگیری و صدور هشدار علیه فعالان فلسطینی در بیت المقدس، خاطرنشان کرد: اخیرا بیش از 10 زندانی فلسطینی از بیت المقدس تحت بازداشت اداری قرار گرفته‌اند.

این سایت مدعی شد در ماه‌های اخیر 25 عملیات در بیت‌المقدس خنثی شده که برخی از آنها پس از رصد شبکه‌های اجتماعی و جمع‌آوری اطلاعات انجام شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی پلیس رژیم اشغالگر، نیروهای پلیس، مرزبانی و نیروهای پشتیبانی پلیس در نقاط مختلف با تأکید بر شهر قدیمی قدس، اماکن مقدس، مناطق اطراف بیت‌المقدس و تقاطع های منتهی به شهر مستقر خواهند شد.

آی24 همچنین اعلام کرد که تدارکات پلیس متناسب با نیازهای روزمره و عملیاتی خواهد بود و صدها افسر پلیس را در بر می‌گیرد.

بر این اساس روزهای جمعه، تدابیر امنیتی تشدید می‌شود و نیروهای پلیس با آمادگی‌ عملیاتی مضاعف، فعال خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در این روزها تغییراتی در مقررات ترافیکی روی دهد.

در همین حال شیخ عکرمه صبری، رئیس هیئت عالی اسلامی در بیت‌المقدس اشغالی، تشدید حضور امنیتی اشغالگران در قدس اشغالی و در مجاورت مسجدالاقصی را محکوم کرد. وی افزود که رژیم اشغالگر تمایل ندارد صدها هزار نفر را در داخل مسجدالاقصی ببیند و بنابراین می‌خواهد تعداد مسلمانان حاضر در این مکان مقدس را به هر قیمتی که باشد کاهش دهد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با «عربی 21» افزود: در سال گذشته و سال قبل از آن، تنش‌های زیادی برای محدود کردن تعداد مسلمانان روزه‌دار و در حال اعتکاف مستقر در مسجدالاقصی وجود داشت.

خطیب مسجدالاقصی خاطرنشان کرد: قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تحرکات سیاسی برای محدود کردن حضور مسلمانان در ماه رمضان در بیت‌المقدس جریان دارد، در حالی که ماه رمضان ماه عبادت است و مردم مشتاق هستند به مسجدالاقصی بیاید. متأسفانه صهیونیست‌ها می‌خواهند به بهانه کنترل امنیت و آتش‌بس برای روزه‌داران مزاحمت ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha