الازهر: اصطلاح «دیانت ابراهیمی» دستاویزی برای اهداف سیاسی است
کد خبر: 4129281
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

الازهر: اصطلاح «دیانت ابراهیمی» دستاویزی برای اهداف سیاسی است

الازهر در بیانیه‌ای اصطلاح «دیانت ابراهیمی» را دستاویزی برای اهداف سیاسی خواند و از مروجین این اصطلاح خواست که راه دیگری را برای دستیابی به منافع و اجرای برنامه‌های خود جستجو کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، دبیرخانه الازهر بیانیه‌ای درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر تشکیل یک نهاد اعتقادی که سه دین توحیدی را در یک دین با نام (دیانت ابراهیمی) گرد‌هم می‌آورد منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که این دعاوی، برای دین و دنیا خطرناک است.

در فوریه گذشته، امارات متحده عربی مرکزی را با عنوان «مرکز خانواده ادیان ابراهیمی» افتتاح کرد که شامل یک مسجد، کلیسا و کنیسه بود؛ به گفته بنیانگذاران، این مرکز نام خود را از رویداد امضای سند برادری انسانی برای صلح و همزیستی جهانی بین پاپ فرانسیس و شیخ  الازهر در فوریه 2019 در ابوظبی گرفته است.

در بیانیه الازهر با اشاره غیرمستقیم به امارات آمده است: کسانی که خواستار چنین رویکردی هستند باید به دنبال راه دیگری برای رسیدن به منافع خود باشند و برنامه‌های خود را به دور از قداست ادیان آسمانی اجرا کنند؛ باید دین را به خدا بسپارند و با اهداف خود به هر کجا که می‌خواهند بروند.

در ادامه بیانیه الازهر آمده است: آزادی در انتخاب عقیده مانع ارتباط انسان با پیروان ادیان دیگر و همکاری با آنها در راه نیکی و تقوا نیست زیرا آنها اهل کتب آسمانی هستند و برخورد با آنها بر اساس عدالت و احترام متقابل همان چیزی است که اسلام به آن دعوت می‌کند.

سخنی که امروز در مورد وحدت ادیان یا به اصطلاح دین ابراهیمی می‌گویند، قبلاً مطرح شده بود و الازهر در مورد آن نظر خود را اعلام کرده و خطر آن را توضیح داده است؛ کسانی که خواستار چنین رویکردی هستند باید راه دیگری برای رسیدن به منافع و اجرای برنامه‌های خود جستجو کنند.

انتهای پیام
captcha