درخواست اردوغان برای توقف حملات رژیم صهیونیستی در ماه رمضان
کد خبر: 4129373
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

درخواست اردوغان برای توقف حملات رژیم صهیونیستی در ماه رمضان

رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با رئیس رژیم صهیونیستی خواستار توقف حملات این رژیم علیه فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌و‌گوی تلفنی با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، خواستار توقف حملات در سرزمین‌های اشغالی به خصوص تشدید خشونت در ایام ماه مبارک رمضان در کرانه باختری شد. 

اردوغان در این تماس تلفنی، با ابراز نگرانی عمیق از افزایش حملات و اعمال خشونت آمیز در کرانه باختری، از رییس رژیم اسرائیل خواست تا جلوی تحریک و تهدید علیه جایگاه تاریخی و معنوی مسجدالاقصی گرفته شود.

بنا به این گزارش، طرفین در این مذاکره تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به تبادل نظر پرداختند و اردوغان بر قصد ترکیه برای تقویت روابط با اسرائیل تأکید کرد.

روابط رژیم صهیونیستی پس از روی کار آمدن دولت رجب طیب اردوغان در ترکیه و دولت راست‌گرای بنیامین نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی، دچار بحران‌ها و تنش‌هایی شد.

مناسبات دو طرف از بهار سال ۲۰۱۰ در پی کشته شدن ۱۱ شهروند ترکیه به‌دست ارتش رژیم صهیونیستی در کشتی «مرمره آبی» که برای شکستن حصر دریایی غزه از دریای مدیترانه راهی بندر غزه بود، به شدت تیره شد.

اما دو طرف تابستان امسال اعلام کردند که برای از سرگیری روابط عادی، پس از ۱۲ سال سفیر مبادله می‌کنند و پس از این توافق، سفرای دو طرف در آنکارا و تل آویو مشغول به کار شدند.

 
انتهای پیام
captcha