آماده‌سازی مسجد شیخ زاید برای پذیرایی از روزه‌داران
کد خبر: 4129424
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

آماده‌سازی مسجد شیخ زاید برای پذیرایی از روزه‌داران

مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی، اقدامات گسترده‌ای را برای رفاه نمازگزاران و بازدیدکنندگان از این مسجد در ماه رمضان تدارک دیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز، مرکز مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی تدارکات خود را برای پذیرایی از انبوه نمازگزاران در ماه رمضان به پایان رساند.

پیش بینی می‌شود این مسجد در نتیجه رفع محدودیت‌های وضع شده برای پیشگیری از بیماری همه گیر کووید-19 در سال گذشته،  ماه رمضان امسال شاهد حضور گسترده نمازگزاران باشد و  تعداد نمازگزاران از سال های گذشته پیشی بگیرد.

در ماه رمضان سال 2019، مسجد جامع شیخ زاید پذیرای نزدیک به 1.44 میلیون نفر از جمله نمازگزاران و بازدیدکنندگان بود. این مرکز کمیته‌ها و تیم‌هایی را تشکیل داده است تا با ارائه خدمات و امکانات مختلف، با کار سازمان یافته و یکپارچه در طول شبانه روز برای رفع نیازهای مهمانان  اقدام کنند.

این مرکز همچنین جلسات متعددی را با شرکای دیگر از جمله نهادهای دولتی و خصوصی برگزار کرده است تا از خدمت‌رسانی درست در ماه مبارک اطمینان حاصل کند.

به همین منظور مسجد جامع شیخ زاید بیش از 38 خودروی برقی را برای انتقال نمازگزاران از پارکینگ‌ها به نمازخانه‌ها فراهم کرده است. این مرکز اولویت استفاده از این خودروها را برای سالمندان و افراد معلول تعیین کرده است.

به علاوه، این مرکز همچنین 6579 جای پارک برای نمازگزاران، بیش از 50 ویلچر و آبسردکن در سراسر مسجد تدارک دیده است.

برای اطمینان از جریان روان رفت و آمد بازدیدکنندگان و ایمنی آنها، تیم‌های برنامه‌ریزی مسیرهایی را در مسجد برای عابران پیاده و دوچرخه سواران و عبور و مرور بازدیدکنندگان مسجد مشخص کرده‌اند.

این مرکز با ارائه آمبولانس‌های مجهز پزشکی با همکاری مراجع تخصصی، آمادگی خود را برای رسیدگی به موارد فوریت‌های پزشکی افزایش داده است.

در طول ماه مبارک، بر اساس آداب و رسوم سنتی ماه رمضان توپی در این مسجد قرار خواهند گرفت. این توپ که به عنوان «مدفع الافطار» شناخته می‌شود، معمولاً هنگام غروب خورشید و هنگام افطار شلیک می‌شود و نشانه پایان روزه‌داری است. شلیک توپ به صورت زنده از تلویزیون ابوظبی پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha