طراحی سجاده های پیاده‌روی در طبیعت در انگلیس
کد خبر: 4129503
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

طراحی سجاده های پیاده‌روی در طبیعت در انگلیس

یک گروه از ورزشکاران مسلمان با همکاری دو شرکت بریتانیایی، جانمازی را مخصوص طبیعت‌گردی طراحی کرده‌اند که ویژگی‌های جالبی دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از نشنال، در آستانه ماه رمضان، اولین جانماز مخصوص پیاده روی در طبیعت در انگلیس  تولید شد.

یک گروه پیاده‌روی مسلمان با دو شرکت همکاری کرده‌اند تا اولین جانماز مخصوص پیاده‌روی در فضای باز را پیش از ماه رمضان بسازند. این در حالی است که در بخش‌هایی از منطقه پیک ( Peak District) بریتانیا علائمی در برخی از مسیرهای پیاده‌روی پرتردد قرار داده‌ شده است که جهت قبله را نشان می‌دهد.

گروه کوهنوردان (Muslim Hikers) با دو شرکت Wiggle و adidas Terrex برای تولید جانمازهایی که به طور خاص برای استفاده در فضای باز تولید شده‌اند، کار کرده‌اند. هدف از این کار این است که این ابتکار مسلمانان بیشتری را به پیاده روی در طبیعت تشویق کند.

در دسامبر 2021، این گروه در جریان یک پیاده روی در منطقه پیک مورد آزار نژادپرستانه آنلاین قرار گرفت. این امر منجر به حمایت گسترده عمومی از آنها شد و در نتیجه این گروه اکنون هزاران دنبال کننده در فضای مجازی دارد.


هارون موتا، بنیانگذار این گروه می‌گوید: کار با ویگل و آدیداس ترکس به ما این امکان را داده است که گام بزرگی در جهت ارتقای مشارکت همگانی در فضای باز برداریم.

وی افزود: همه باید برای بیرون رفتن و لذت بردن از طبیعت احساس آزادی کنند و این سجاده‌ها و تابلوها این کار را برای ما در جامعه مسلمانان آسان‌تر کرده است، بدون اینکه نگران مشکل در نمازخواندن باشیم.

شرکت ویگل، 100 جانماز را به عنوان بخشی از این مشارکت به مسلمانان کوهنورد اهدا کرده است و تعداد بیشتری از آن در آوریل 2023 در وب سایت شرکت در دسترس خواهد بود و تمام عواید آن به شرکای خیریه آن تعلق خواهد گرفت. طراحی این جانمازها به گونه‌ای است که بر روی آن نقشه‌ای برای یافتن مسیرها وجود دارد.

آنها همچنین دارای جیب‌هایی در چهار گوشه هستند که می‌توان سنگ‌ یا وزنه در آن قرار داد تا جانماز را را در هنگام نماز صاف نگه دارد و همچنین می‌توان آنها را به اندازه کوچک درآورد تا در کیف یا کوله پشتی در حین راه رفتن قرار گیرد. این جانمازها سبک وزن و ضد آب هستند و برای مقاومت در برابر عناصر طبیعی طراحی شده‌اند.

هو ویلیامز، مدیر اجرایی ویگل گفت: ما متعهد هستیم که ورزش را عملی خوشایند و فراگیر برای همه کنیم. ما از شنیدن گزارش‌هایی مبنی بر بدرفتاری با کوهنوردان مسلمان نگران شدیم و از هدف این گروه برای گرد هم آوردن جامعه از طریق پیاده‌روی حمایت کردیم.

هدف ما از طریق همکاری با مسلمانان کوهنورد و آدیداس ترکس، افزایش آگاهی درباره این واقعیت است که هر شکلی از ورزش برای همه است و ما برای تقویت دسترسی برای همه جوامع تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha