مواضع وزیر صهیونیست مقام امارات را راهی فلسطین اشغالی کرد
کد خبر: 4129537
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
رسانه‌های عبری‌زبان:

مواضع وزیر صهیونیست مقام امارات را راهی فلسطین اشغالی کرد

وزیر امور خارجه امارات به زودی سفری به سرزمین‌های اشغالی خواهد داشت. برخی رسانه‌های اسرائیلی دلیل آن را مرتبط با مواضع نژادپرستانه اخیر وزیر دارایی این رژیم دانستند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات برای ابراز خشم ابوظبی از اقدامات نژادپرستانه دولت افراطی بنیامین نتانیاهو به تل‌آویو خواهد رفت.

روزنامه هاآرتص گزارش داد که یک هیئت اماراتی به ریاست عبدالله بن زاید به زودی به تل‌آویو سفر خواهد کرد و با رئیس رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ دیدار خواهد کرد تا خشم خود را از لفاظی‌های نژادپرستانه بزلل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم نسبت به فلسطینی‌ها ابراز کند.

این روزنامه مشخص نکرد که آیا این هیئت با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یا الی کوهن، وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد یا خیر.

دو روز پیش رسانه‌ها اعلام کردند که خلدون المبارک مشاور ارشد محمد بن زاید رئیس دولت امارات وارد سرزمین‌های اشغالی شده و با نتانیاهو و هرتزوگ دیدار کرده و اعتراض شدید ابوظبی به اظهارات اسموتریچ را به اطلاع آنها رسانده است.

خلدون المبارک، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری ابوظبی «مبادله» و رئیس باشگاه فوتبال منچستر سیتی است که متعلق به ابوظبی است.

رادیو اسرائیل اعلام کرد که المبارک پس از اظهارات وزیر دارایی افراطی این رژیم که در آن وجود مردم فلسطین را انکار کرده و نشان دادن نقشه‌ای  که قصد این رژیم برای اشغال مناطقی از اردن را افشا می‌کند، با پیامی اعتراض‌آمیز وارد تل‌آویو شد.

باراک راوید، خبرنگار سیاسی وب‌سایت اسرائیلی والا فاش کرد که المبارک یکی از نزدیک‌ترین افراد به رئیس امارات است و از اختیارات اقتصادی گسترده‌ای برخوردار است و در بخش زیادی از تصمیم‌گیری‌ها در مسائل سیاسی شرکت می‌کند. 

سفر او پس از آن صورت می‌گیرد که نتانیاهو پس از تصدی دوره جدید نخست‌وزیری خود اعلام کرد که اولین سفر خارج از کشورش به ابوظبی خواهد بود، اما امارات به دلیل ترس از ایجاد تنش با ایران این سفر را لغو کرد و از آن زمان تاکنون تاریخ جدیدی برای این سفر تعیین نشده است.

راوید افزود: تصویر بزرگ این سفر این است که در شرایط گرم شدن روابط بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران به ویژه پس از امضای توافقنامه ایران و عربستان در چین و سفر علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران به ابوظبی و دیدار وی با مقامات ارشد اماراتی برای گفت‌وگو در مورد گرمی روابط انجام می‌شود.

اسموتریچ روز یکشنبه در پاریس در مراسم بزرگداشت ژاک کوپفر فعال فرانسوی-اسرائیلی نزدیک به  جناح راست اسرائیل گفت که چیزی به اسم فلسطین وجود ندارد. وی ادامه داد: اعراب مردمی خیالی اختراع کردند و فقط برای مبارزه با جنبش صهیونیستی در سرزمین اسرائیل ادعای حقوق موهوم کردند.

در همین مراسم، اسموتریچ از نقشه جعلی اسرائیل استفاده کرد که شامل مناطقی از اردن و سرزمین‌های فلسطینی است، که باعث شد امان به نشانه اعتراض، سفیر اسرائیل را احضار کند.

انتهای پیام
captcha