حاکمیت قانون برای مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است
کد خبر: 4129714
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
امام جمعه همدان:

حاکمیت قانون برای مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است

امام جمعه همدان گفت: حاکمیت قانون در رابطه با مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است.

حاکمیت قانون برای مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است

به گزارش ایکنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز جمعه چهارم فروردین ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک سال نو و بهار قرآن اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان لازم است تا حرمت این ماه عزیز را نگاه داریم.
وی با اشاره به موعظه پیامبر اکرم به ابوذر گفت: در این زمینه ۷۰ موعظه و نصیحت پیامبر بزرگوار اسلام به ابوذر دارند که مهمترین آن این است که به نحوی خدا را عبادت کن که گویا خدا را می‌بینی و طوری عبادت کن که گویی خدا تو را می‌بیند.
وی با تاکید بر اینکه بنای عالم بر پایه عبد بودن برای خداست، گفت: نباید دچار غفلت نشویم و تمام راه‌های خیر و حرف پیامبر رسیدن به بهشت است و راه پیامبر راه و مسیر درست است و ما باید به آنچه پیامبر و ائمه فرمودند عمل کنیم.

خطیب جمعه همدان گفت: امروز نیز ما باید مانند ابوذر باشیم، در برای ما باز است و ما نباید خود را سرگرم دنیا کنیم و در ماه رمضان که بساط رحمت خدا در عالم گسترده شده این فرصت را قدر بدانیم و خود را به خدا نزدیک کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز فقر در جامعه‌ مانع اساسی برای رشد فکری، فرهنگی و معنوی است، افزود: تأمین اقتصاد و فراهم شدن زندگی در حد کفاف، جزو ضرورت‌ها در دین اسلام است.

وی با بیان اینکه زندگی در حد کفاف، یعنی نیازهای روزمره انسان تأمین شود و حتی زندگی پایین تر از این مقدار، کفر طلقی می‌شود، تصریح کرد: در عرصه تحقق شعار سال، بخشی از وظایف برعهده مسئولان و بخشی بر عهده مردم است و همه باید در کنار هم به فکر حل مشکل باشند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه اگر مردم در این عرصه همراهی نکنند، مسئولان نیز موفق نخواهند شد، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم

وی گفت: حمایت واقعی از تولید کننده و سرمایه گذار، یکی از وظایف دولت و مسئولان است.

امام جمعه همدان عنوان کرد: همان طور که از خودروسازان حمایت می‌شود، لازم است تا در عرصه‌های دیگر نیز از تولیدکنندگان حمایت شود و باید مدیریت اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت نقش تسهیل کننده در این عرصه داشته باشد.
وی اضافه کرد: کشور آنقدر نخبه دارد که می‌توانند موتور محرکه باشند و موانع را برطرف کنند، البته باید اجازه فعالیت به آنها بدهیم.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه برخی قوانین دست و پاگیر، بروکراسی اداری و حضور افراد بی‌دغدغه، موانعی هستند که در مسیر نخبگان حضور دارند، گفت: همه مسئولان باید بر محور قانون حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه معنای تذکرات در تریبون نماز جمعه، پرهیز از دخالت در وظایف یکدیگر و لزوم فعالیت هر کس در حوزه وظایف قانونی خود است، افزود: هر کس باید نسبت به کار خود و وظایفش مسئولیت پذیر باشد.

شعبانی تصریح کرد: عرصه هنجارهای اجتماعی، مردم مطالبات فراوانی دارند که بر اساس قانون باید به آن توجه شود

وی اضافه کرد: حاکمیت قانون در رابطه با مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه نسبت به حفظ هنجارهای اجتماعی دارای وظیفه هستند و خوب است امروز میزان عملکرد خود را گزارش دهند گفت: وظیفه این تربیون، مطالبه میزان عمل کردن به قانون توسط مسئولان است.

خطیب جمعه همدان افزود: اقتصاد اهمیت بالایی دارد، اما اگر فرهنگ‌ و هنجار آسیب ببیند در عرصه اقتصاد نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha