گزارشی از مهمترین اقدامات اتحادیه قرآنی استان تهران در سال 1401
کد خبر: 4129957
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
دهقان ارائه کرد:

گزارشی از مهمترین اقدامات اتحادیه قرآنی استان تهران در سال 1401

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران، گزارشی اجمالی از اهم اقدامات انجام شده در سالی که گذشت، ارائه کرد.

سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهرانسیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا به ارائه گزارش از فعالیت این اتحادیه در سال 1401 پرداخت و گفت: در طی سالی که گذشت با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، فعالیت خود را با برپایی نمایشگاه «دستاوردهای موسسات قرآنی» در برج میلاد با وسایل ایاب و ذهاب و در نظر گرفتن بلیط رایگان بازدید از برج میلاد برای دو هزار و 400 نفر از فعالان قرآنی آغاز کردیم.

وی به حضور فعال مؤسسات تهران در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی تهران اشاره کرد و افزود: هرچند جانمایی مؤسسات در آن سال مناسب و مطلوب نبود اما مؤسسات سعی کردند تا از این ظرفیت به نحو احسن بهره‌مند شوند و با حضور پررنگ در نمایشگاه قرآن به ارائه خدمات و فعالیت‌ها و جذب قرآن آموزان علاقه‌مند بپردازند.
دهقان ادامه داد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی و حمایت از طرح‌های نوآورانه، خلاقانه ویژه مؤسسات و خانه‌های قرآنی با مشارکت مرکز رشد جهاددانشگاهی، شورای عالی قرآن شهرداری تهران و اساتید مجرب، راه‌اندازی شعب مناطق ۲۲ گانه و شعب ۱۵ گانه شهرستان‌های استان تهران به منظور انسجام‌بخشی و هماهنگی بیشتر بین مؤسسات قرآنی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته، بود.

وی به برپایی جلسات عزاداری و محافل قرآنی در ماه محرم و صفر و ایام فاطمیه در مؤسسات قرآنی با رویکرد «قرآن و عترت، تدبر در آیات و جهاد تبیین» به صورت ویژه و هماهنگ اشاره کرد و گفت: ۱۴۰۱، سال آشتی و آغاز عملیات به روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری مؤسسات قرآنی استان تهران بود که طی هماهنگی که با شهرداری تهران داشتیم، مقرر شد نمایشگاه «حمایت از مؤسسات، نهادها و خانه‌های قرآنی» به آینده نزدیک برگزار شود.

مدیر اتحادیه قرآنی استان تهران به همکاری جدی با اداره‌کل آموزش و پرورش استان تهران در برپایی محافل و نهضت سبک زندگی قرآنی در مدارس و مهدهای کودک تأکید کرد و افزود: همچنین پیگیری‌های لازم برای ارائه مجوز فعالیت‌ مهدکودک‌ها از سوی سازمان تعلیم و تربیت آموزش و پرورش انجام شد.

وی با اشاره به تشکیل منظم جلسات هیئت مدیره در سال گذشته، بیان کرد: بیش از ۱۶ جلسه هیئت مدیره، ۱۰ جلسه هیئت اندیشه‌ورز و حدود ۷۰ جلسه مدیریتی با نهادها، سازمان‌های مختلف و ... به منظور دریافت مشارکت، حمایت و توسعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی استان تهران برگزار شد که دارای خروجی‌ها و تصمیمات خوب و مطلوبی بود.

دهقان ادامه داد: با مدیران مدارس به منظور شناسایی و کشف استعدادهای قرانی کودکان و نوجوانان در حال تحصیل و بهره‌مندی از آموزش‌های سبک زندگی قرآنی با دعوت از اساتید و متخصصین برجسته قرآنی رایزنی‌هایی انجام شد.

وی به معرفی و اعزام نمایندگان استان تهران به اتحادیه کشوری و شرکت در مجمع عمومی اتحادیه کشوری اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات و عملکرد اتحادیه استان تهران در سال گذشته، تهیه و تأمین بسته معیشتی و پوشاک از بنیاد علوی جهت توزیع بین مؤسسات واجد شریط، برگزاری مراسم‌های مناسبتی اعم از دهه کرامت، اعیاد قربان، ویژه‌برنامه روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س)، ایام رحلت امام خمینی(ره) و برگزاری هیئات ویژه شهادت ائمه اطهار(ع) و ایام محرم و صفر، بود.

دهقان به حضور پر رنگ اتحادیه و مؤسسات استان تهران در طرح پیاده‌روی عید غدیر با ایجاد غرفه و موکب در مسیر پیاده‌روی و پذیرایی و شرکت در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: تجلیل از خادمان قرآنی، صدور بیانیه در محکومیت ناآرامی‌های 100 روزه و هتک حرمت به مقدسات، برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و محافل قرآنی، دیدار باخانواده شهدا، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و حضور پررنگ مؤسسات قرآنی در مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با امام راحل از دیگر برنامه‌های انجام شده در سال 1401 بود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدمات می‌توان به همراهی مؤسسات استان تهران در برگزاری دوره‌های متعدد آموزش نوین قرآن کریم طرح «بشری»، برگزاری جشنواره مجازی «بوی بهشت» با محوریت احسان به پدر و مادر (از میلاد حضرت زهرا(س) تا روز میلاد حضرت علی(ع)، برگزاری مراسم شهادت شهید آرمان، بیمه شدن بیش از 250 فعال قرآنی استان و دعوت از مؤسسات برای حضور در سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن و اعلام فراخوان آن اشاره کرد.

مدیر اتحادیه قرآنی استان تهران بیان کرد: همچنین در ماه پایانی سال مجمع عمومی و گردهمایی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و با حضور کم سابقه مدیران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha