مهمترین برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران در سال جدید
کد خبر: 4130073
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
سیفی تشریح کرد:

مهمترین برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران در سال جدید

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران ضمن تشریح مهمترین برنامه‌های قرآنی شهرداری در سال 1402 به برگزاری سلسله عملیات‌های قرآنی در پایتخت با عنوان «رحیق» اشاره کرد و گفت: در این عملیات قرار است جلسات هوشمند قرآن کریم در شهر تهران با محوریت حفظ قرآن شروع شود و از این طریق به تربیت قرآنی فرزندانمان بپردازیم.

مهدی سیفی، رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، درخصوص مهمترین برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران برای سال جدید گفت: در سالی که گذشت فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن و عترت انجام شد و طی شش‌ماهه دوم سال و فصل آخر سال گذشته، زمانی که بنده در این تصدی توفیق حضور پیدا کردم، تمام تلاشمان این بود که زیرساخت‌ها و آمادگی‌های لازم را برای عملیات رمضان و سال ۱۴۰۲ کسب کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم تمامی شورا‌های قرآنی مناطق ۲۲ گانه تهران را احیا کنیم و همچنین تمامی دارالقران‌های مرکزی را بازگشیایی کنیم. در سال ۱۴۰۲ هم بنا داریم با همین شورا‌ها و دارالقران‌های مرکزی شهر تهران و ظرفیت سرای قرآنی، سرای محلات و خانه‌های قرآن و عترت محلات و تشکل‌های قرآنی شهر تهران را تقویت و با یکدیگر مرتبط کنیم.

رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران تصریح کرد: بنا داریم منویات مقام معظم رهبری را مبنی بر تشکیل مساجد قرآنی به عنوان پایگاه‌های قرآنی محلات سراسر تهران جامعه عمل بپوشانیم. این طرح نیز با موضوع محوری حفظ قرآن ویژه نوجوانان به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم مثلث خانواده، مسجد و مدرسه را به همدیگر برسانیم و جلسات قرآنی آن‌ها را به همدیگر متصل کنیم و برنامه‌های قرآنی شهر را به این شیوه پیش ببریم. پیوند مستمر خانواده، مدرسه و مسجد موجب ارتقاء سلامت روانی و نشاط معنوی فرزندان ما خواهد شد و آنها در آن احساس مضاعف پیدا می‌کنند و شخصیتشان مصونیت پیدا می‌کند؛ لذا اگر این پیوند را با مساجد محله‌ها انجام دهیم، خانواده، محله و مسجد یک مثلث مقدس برای حمایت از شخصیت و شکوفایی بچه‌ها خواهد بود.

سیفی با اشاره برگزاری سلسله عملیات‌های قرآنی در پایتخت با عنوان «رحیق»، گفت: به دنبال مساجد، محافل و مدارس رحیق هستیم، در این عملیات قرار است جلسات هوشمند قرآن کریم در شهر تهران با محوریت حفظ قرآن شروع شود و از این طریق به تربیت قرآنی فرزندانمان بپردازیم.

وی بیان کرد: در مجموع تشکیل و احیای شورای قرآن و عترت مناطق، تشکیل دارالقرآن‌های مرکزی، توسعه جلسات قرآن خانگی در سطح محلات، تشکیل و راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی مساجد و طرح محوری رحیق ازجمله مهم‌ترین برنامه‌ها و راهبرد‌های قرآنی شهرداری تهران است.

انتهای پیام
captcha