راه‌ اندازی پویش رمضانی مبارزه با اسراف در عربستان سعودی
کد خبر: 4130009
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

راه‌ اندازی پویش رمضانی مبارزه با اسراف در عربستان سعودی

عربستان سعودی اعلام کرد که به منظور کاهش مظاهر اسراف در ماه مبارک رمضان در این کشور پویش مصرف به اندازه را آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج آنلاین، اداره کل امنیت غذایی عربستان سعودی پویشی را تحت عنوان «با مصرف به اندازه، ماندگاری ایجاد کنیم» راه اندازی کرده است تا آگاهی را برای کاهش اتلاف و ضایعات مواد غذایی و کاهش برخی مظاهر اسراف در ماه مبارک رمضان افزایش دهد.

این پویش همچنین با هدف ترویج شیوه‌های مصرف صحیح و تشویق به اتخاذ راه حل‌هایی است که به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می‌کند.

عبدالرحمن الفضلی، وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی در توئیتی درباره این پویش گفت: نرخ بالای ضایعات مواد غذایی در عربستان سعودی نشان دهنده یک چالش بزرگ اقتصادی، بهداشتی و زیست‌محیطی است. این امر نیازمند تلاش همه ما برای به حداکثر رساندن منابع طبیعی با برآورد نیازهای خود بدون اسراف به منظور حفظ امنیت غذایی خود است.

اداره کل امنیت غذایی عربستان سعودی همچنین خبر داد که میزان اتلاف و ضایعات مواد غذایی در این کشور حدود 33 درصد است و ارزش ضایعات غذایی سالانه حدود 40 میلیارد ریال (10.65 میلیارد دلار) تخمین زده می‌شود و هدف از این پویش تاکید بر اهمیت کاهش ضایعات مواد غذایی و حفظ ظرفیت‌ها و مولفه‌های اقتصاد ملی است.

این اداره تاکید کرد که این پویش بلافاصله پس از راه اندازی با استقبال بزرگی از سوی اعضای جامعه و همچنین سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و انجمن‌ها روبرو شده است.

به گفته  اداره کل امنیت غذایی عربستان سعودی، این پویش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی ابتکارهای متعددی را برای حفظ و استفاده مناسب از منابع طبیعی خود، از جمله برنامه ملی کاهش تلفات و ضایعات مواد غذایی راه اندازی کرده است.

بر اساس گزارشی که شبکه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی منتشر کرده است، عربستان سعودی از نظر ضایعات مواد غذایی در رتبه اول جهان قرار دارد و بر اساس داده‌های وزارت کشاورزی عربستان، ارزش سالانه ضایعات مواد غذایی در این کشور بالغ بر 13 میلیارد و 300 میلیون دلار است.

انتهای پیام
captcha