محکومیت توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی
کد خبر: 4130034
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

محکومیت توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تصمیم رژیم صهیونیستی برای اعطای مجوز ساخت واحدهای جدید صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج آنلاین، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تصمیم مسئولین رژیم صهیونیستی در صدور پیشنهاد ساخت واحدهای جدید مسکونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تصویب قانونی که اجازه بازگشت به چهار شهرک صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را می‌دهد، محکوم کردند.

دولت قطر این اقدام اسرائیل را نقض آشکار منشور ملل متحد، اصول حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل و تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین دانست.

وزارت امور خارجه قطر امروز یکشنبه در بیانیه‌ای که این تصمیم رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده است، تاکید کرد: دوحه نگرانی عمیق خود را از سیاست تحمیل زور نیروهای اشغالگر اسرائیلی ابزار می‌دارد که سال‌هاست با هدف سلب حقوق تضمین شده فلسطینیان توسط قوانین بین‌المللی دنبال می‌شود.

در این بیانیه آمده است: تصمیم‌های رژیم اشغالگر تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد راه حل دو دولتی را از بین می‌برد و جامعه بین المللی باید با پذیرش مسئولیت، اسرائیل را به توقف سیاست شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ملزم کند.

این وزارتخانه بر موضع ثابت قطر در خصوص عدالت آرمان فلسطین، حقوق مشروع ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

وزارت امور خارجه امارات نیز امروز یکشنبه در بیانیه‌ای بر رد کلیه اقداماتی که قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی را نقض می‌کند و موجب بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می‌شود، تاکید کرد.

این وزارتخانه بر لزوم حمایت از همه تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای پیشبرد فرایند صلح در خاورمیانه و مقابله با رفتارهای غیرقانونی که راه حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه‌ای این تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی را تداوم نقض آشکار حقوق بین‌المللی توسط مقامات رژیم صهیونیستی توصیف کرد و از جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت خود برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و رفتارهای تحریک آمیز آن عمل کنند که راه حل‌های سیاسی مبتنی بر طرح صلح عربی و تلاش‌های بین‌المللی برای صلح را نابود می‌کند.

وزارت خارجه کویت نیز با محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تصمیم اسرائیل برای بازگشت شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرک‌هایی که از سال 2005 تخلیه شده نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های آن است.

جنبش موسوم به صلح اکنون رژیم صهیونیستی روز جمعه فاش کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو مناقصه‌ای را برای ساخت 1029 واحد شهرک مسکونی در سرزمین‌های فلسطینی منتشر کرده است. این جنبش چپ‌گرا در بیانیه‌ای گفت که کابینه نتانیاهو بر خلاف تعهد خود در نشست اخیر در شهر شرم الشیخ مصر مناقصه‌هایی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید منتشر کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی نیز سه‌شنبه گذشته قانون جدیدی را درباره بازگشت شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرک‌هایی در شمال کرانه باختری که در سال 2005 تخلیه شده بود، تصویب کرد.

انتهای پیام
captcha