دبیر برگزاری مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر منصوب شد
کد خبر: 4130118
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

دبیر برگزاری مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر منصوب شد

طی حکمی از سوی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام محمود ذکاوت به عنوان دبیر برگزاری مسابقات قرآن ۱۴۰۲ این جمعیت منصوب شد.

حجت‌الاسلام محمود ذکاوتبه گزارش ایکنا، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام محمود ذکاوت به عنوان دبیر برگزاری مسابقات قرآن ۱۴۰۲ این جمعیت منصوب شد.

در بخشی از متن این حکم آمده است؛ شایسته است با دقت و زمانبندی هرچه تمام‌تر و توجه ویژه به محتوای عمیق قرآن کریم، درگیر کردن تمام ارکان جمعیت در ستاد سازمان‌ها و استان‌ها، مسابقاتی در شان کلام خدا برگزار کنید.

حکم انتصاب دبیر برگزاری مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر

مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با شعار «خدمت، صلح و دوستی» برگزار می‌شود. 

این مسابقات در رشته‌های حفظ در اجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و کل قرآن کریم و حفظ سوره یاسین، قرائت در بخش بانوان در رشته قرائت ترتیل از سوره یاسین و در بخش آقایان در رشته ترتیل از سوره یاسین و در رشته تحقیق از سوره انبیاء (آقایان صرفاً در رشته تحقیق یا ترتیل می‌توانند حضور داشته باشند)، تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین (منبع تفسیر نمونه)، نهج‌البلاغه در رشته ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) با محوریت‌نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و احکام برگزار خواهد شد.  

 مرحله نخست این مسابقات طی بازه زمانی نیمه اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۲ در سازمان‌ها و مراکز تابعه جمعیت هلال‌احمر در حال برگزاری است.

اسامی راه‌یافتگان به مرحله دوم تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه مسابقات قرآن مستقر در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر اعلام می‌شود. 

همچنین مرحله دوم این مسابقات در ایام سالروز صلیب سرخ و هلال احمر طی بازه زمانی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha