دو کشته و چند زخمی در حمله به یک مرکز اسلامی در پرتغال
کد خبر: 4130331
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

دو کشته و چند زخمی در حمله به یک مرکز اسلامی در پرتغال

در حمله امروز، هشتم فرودین‌ماه، با سلاح سرد به یک مرکز اسلامی در شهر «لیسبون»، پایتخت پرتغال دو نفر کشته شدند و چند نفر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی الجدید، پلیس پرتغال با صدور بیانیه‌ای از حمله با سلاح سرد به یک مرکز اسلامی در پایتخت این کشور و بازداشت عامل حمله خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «دو نفر در حمله با سلاح سرد به مرکز شیعیان «اسماعیلیه» در شهر لیسبون کشته شدند و عامل این حمله نیز توسط پلیس بازداشت شده است».

برخی منابع خبری، این مرکز اسلامی را متعلق به شیعیان «اسماعیلیه» و عامل حمله را دارای تابعیت افغانستانی اعلام کرده‌اند، هر چند این مسئله هنوز از سوی مقامات رسمی پرتغال تأیید نشده است.

در حالی که پلیس پرتغال جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداده، شبکه خبری «سی ان ان پرتغال» گزارش داد که عامل حمله مذکور، یک شهروند افغانستان بوده که چاقوی بزرگی در دست داشته و پس از آن که هدف گلوله قرار گرفته، بازداشت شده است.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» آمریکا (AP) نیز در این رابطه از «آنتونیو کوستا»، نخست‌وزیر پرتغال نقل کرد که نیروهای پلیس کشورش به مردی که مظنون به کشتن دو نفر در مرکز مسلمانان اسماعیلیه در لیسبون بوده، شلیک کرده است.

کاستا در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این که حمله مذکور یک «عمل جنایی» است و دو کشته بر جای گذاشته، تأکید کرد که فرد مظنون نیز هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.

نخست‌وزیر پرتغال بدون آن که جزئیات بیشتری در این باره ارائه دهد، اظهار کرد: همه چیز نشان می‌دهد که این یک حادثه فردی است.

وی همچنین از عکس‌العمل سریع پلیس نسبت به حادثه خبر داد و گفت: هنوز زود است درباره انگیزه این حمله اظهارنظر کرد.

انتهای پیام
captcha