بررسی طرح تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مساجد
کد خبر: 4130423
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

بررسی طرح تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مساجد

پنجاه و هشتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز 14 فروردین‌ماه به منظور برررسی شش دستور برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها بررسی طرح تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مساجد خواهد بود.

بررسی طرح تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مساجد

به گزارش ایکنا، پنجاه و هشتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که اولین جلسه این شورا در سال جدید است، روز 14 فروردین‌ماه با حضور اعضای این شورا در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

در این جلسه دو پیش دستور و شش دستور برای بررسی طرح خواهد شد. در بخش پیش از دستورها ابتدا از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر سابق شورای توسعه فرهنگ قرآنی تجلیل شده و در ادامه دبیر جدید این شورا معارفه خواهد شد.

در آخرین روزهای کاری سال 1401 (25 اسفندماه) طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سیدمحمدجواد آل احمد به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی منصوب شد.

دومین پیش از دستور این جلسه ارائه گزارش اهم برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها و نهادها در ماه مبارک رمضان است.

در ادامه و در بخش دستورها اولین دستور پنجاه و هشتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه گزارش عملکرد 10 ساله دبیرخانه این شورا خواهد بود و پس از آن تقویم جلسات شورای توسعه و مجمع مشورتی این شورا در سال 1402 برای بررسی و تصویب ارائه می‌شود. براساس آیین‌نامه شورای توسعه جلسات این شورا هر دو ماه یک بار و مجموعاً شش جلسه در سال و جلسات مجمع مشورتی نیز به صورت ماهانه و 12 جلسه در سال خواهد بود.

سومین و چهارمین دستور این جلسه به ترتیب ارائه گزارش برگزاری سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی اولویت‌های اجرایی‌سازی اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1402 خواهد بود. این اولویت‌ها از سوی کمیسیون‌های شورای توسعه دریافت شده است.

ارائه گزارش برنامه‌های قرآنی سازمان صدا و سیما در رمضان 1402 و ارائه و بررسی طرح پیشنهادی تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مساجد دو دستور دیگر پنجاه و هشتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی است. پیشنهاد تشکیل این ستاد از سوی سازمان بسیج مستضعفین مطرح شده است.

یادآور می‌شود، این جلسه ساعت 6:30 روز 14 فروردین‌ماه برگزار می‌شود. در این جلسه شاهد اولین حضور رئیس و دبیر جدید شورای توسعه فرهگ قرآنی خواهیم بود. جلسه گذشته شورای توسعه فرهنگ قرآنی(جلسه پنجاه و هفتم) آذرماه 1401 برگزار شد.

انتهای پیام
captcha