حماس: به آزادی بحر تا نهر فلسطین متعهدیم
کد خبر: 4130568
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
در سالگرد روز زمین

حماس: به آزادی بحر تا نهر فلسطین متعهدیم

حماس به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد روز زمین تاکید کرد که مسجد الاقصی نگین تاج سرزمین تاریخی فلسطین باقی خواهد ماند و ملت فلسطین از وجبی از سرزمین خود از نهر تا بحر کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، امروز پنجشنبه سی ام مارس چهل و هفتمین سالگرد روز زمین در فلسطین است.47 سال پیش بود که فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 در چنین روزی علیه مصادره اراضی خود و آواره شدن از سرزمین‌شان به پا خاستند.

در ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ رژیم صهیونیستی هزاران هکتار از زمین‌های فلسطینیان در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کرد و مردم فلسطین در واکنش به این جنایت اشغالگران، به اعتصاب و تظاهرات اعتراض آمیز دست زدند که به شهادت شش فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر دیگر منجر شد. از همین رو، روز ۳۰ مارس، روز زمین و اعتصاب سراسری اعلام شد.

به مناسبت گرامیداشت سالگرد روز زمین، مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و حتی در اردوگاه‌های آوارگان هر ساله تظاهرات ضد صهیونیستی در این روز برگزار می‌کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای به همین مناسبت بر پایبندی به گزینه وحدت ملی و مقاومت فراگیر به عنوان تنها راه احقاق حقوق و بازپس‌گیری سرزمین و آزادی مقدسات فلسطینی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما از وجبی از خاک تاریخی فلسطین کوتاه نخواهیم آمد و از آن امتیاز نمی‌دهیم و ملت فلسطین به سرزمین خود از بحر تا نهر متعهد است و نقشه‌های رژیم اشغالگر و جرایم آن در سرقت اراضی و یورش شهرک‌نشینان صهیونیست هرگز هویت عربی سرزمین و واقعیت‌های تاریخ را تغییر نخواهد داد.

حماس تاکید کرد: بیت المقدس و مسجد الاقصی نگین تاج سرزمین تاریخی و پربرکت ما باقی خواهد ماند و رژیم اشغالگر هیچ حاکمیت یا مشروعیتی بر هیچ بخشی از سرزمین ما ندارد؛ بلکه این دو مکان، فلسطینی باقی خواهند ماند و به هر ابزاری و به هر قیمتی از آنها دفاع خواهیم کرد.

این جنبش بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود تاکید کرد و گفت: بازگشت فلسطینی‌ها به شهرها و روستاهایی که به زور تروریسم رژیم اشغالگر از آنجا بیرون رانده شدند، حق و تکلیف فردی و جمعی است و هیچ کسی نمی‌تواند از آن کوتاه بیاید و ما بر مخالفت قاطع خود با همه توطئه‌ها برای اسکان آوارگان فلسطینی در وطن جایگزین تاکید می‌کنیم.

حماس حماسه‌سازی‌های رزمندگان مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه و بیت المقدس و هر نقطه از خاک فلسطین را ستود و گفت: ما خواهان همبستگی بیشتر و تقویت همه اشکال مقاومت در این ماه مبارک برای دفاع از اصول و هویت و سرزمین و مقدسات هستیم.

این جنبش از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست با آرمان ملت فلسطین و مبارزه برحق آن اعلام همبستگی کنند و با همه ابزارها و در همه سطوح رژیم فاشیستی اسرائیل را منزوی و سران آن را محاکمه و برای پایان اشغالگری و آزادی فلسطین تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha