مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی اسرائیل به دمشق
کد خبر: 4130654
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی اسرائیل به دمشق

پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حریم هوایی دمشق مقابله کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه در مقابله با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه پایتخت این کشور، چند موشک را ساقط کردند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که اسرائیل با انجام یک حمله هوایی از سمت بلندی‌های اشغالی «جولان» در ساعت 11:02 بامداد به وقت محلی (12:42 به وقت تهران)، یک سایت واقع در حومه شهر دمشق، پایتخت این کشور را با شلیک موشک هدف قرار گرفته است.

این منبع نظامی در گفت‌و‌گو با «سانا» همچنین از مقابله سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های رژیم صهیونیستی در جریان این حمله هوایی خبر داد و اعلام کرد که شماری از آنها ساقط شدند در حالی که حمله نیز تنها برخی خسارت‌های مادی را در پی داشته است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که اسرائیل به منطقه جنوبی دمشق حمله کرده است.

واکنش وزارت دفاع سوریه

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات موشکی تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از رهگیری موفق تجاوز موشکی صهیونیست‌ها خبر داد.

وزارت دفاع سوریه بامداد امروز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای در پی تجاوز موشکی اسرائیل به حریم دمشق اعلام کرد پدافند ارتش سوریه با موفقیت موشک‌های رژیم متجاوز صهیونیستی را بر فراز دمشق رهگیری و ساقط کرد.

در این اطلاعیه آمده است که وزارت دفاع سوریه در ساعت ۱۷ بامداد جمعه به تجاوز موشکی این رژیم که از سمت جولان اشغالی شلیک و خساراتی به یک پایگاه نظامی در ریف دمشق وارد شد پاسخ داد.

پیش از این و در بامداد روز گذشته نیز دو نظامی سوری در حمله موشکی اسرائیل به مواضعی در اطراف دمشق زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha