توافق با عربستان اثرات مثبت فروانی برای ایران داشته است
کد خبر: 4130721
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
امام جمعه سیریک:

توافق با عربستان اثرات مثبت فروانی برای ایران داشته است

امام جمعه سیریک با بیان اینکه توافق با عربستان اثرات مثبت فروانی برای ایران داشته است، گفت: آثار این مذاکرات این است که یک برادر خونی آمریکا آمده در آغوش ایران قرار گرفته است که ضربه محکمی به آمریکا وارد کرده که این ضربه دارای عزت برای ایران است.

حجت الاسلام سالاری امام جمعه سیریک

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محسن سالاری، امام جمعه شهرستان سیریک، ظهر امروز، ۱۱ فروردین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، اظهار کرد: مؤمنین اهل خیر هستند و هرچه رو به خیر کنند از شر فاصله میگیرند، والاترین صفت اهل تقوا اهل خیر بودن آنها و نکته بعدی در امان بودن مردم از شر آن‌ها است.
وی افزود: زندگانی متقین همانند عتیقه است که هرچه از آن بگذرد گران‌بها‌تر می‌شوند. تمام این صفات در ام‌المؤمنین حضرت خدیجه نمایان است، حضرت خدیجه اولین زن مؤمنه و خیر بزرگی بود که در راه اسلام یاور پیامبر(ص) بود. بدون حضور حضرت خدیجه مشخص نبود که چه بلایی بر سر اسلام می‌آمد.
سالاری ادامه داد: اگر کمک‌های حضرت خدیجه نبود اسلام نیز در معرض نابودی قرار می‌گرفت؛ چراکه در آن زمان قدرت‌های شر و جهل مردم باعث مهجور ماندن اسلام شده بود، اما کمک حضرت خدیجه که شخصیت فداکار و در خدمت اسلام بود باعث شد دین در همه جا منتشر و پایدار شود.
امام جمعه شهرستان سیریک با بیان اینکه حضرت خدیجه از نظر قرآن ملاک‌های برتری را دارا بود، عنوان کرد: ملاک برتری، علم است و حضرت خدیجه عالمه و باسواد و بر انجیل و تورات مسلط بود. ملاک برتری دیگر، بصیرت ایشان است و آن حضرت اهل بصیرت بود و راه را از چاه میشناخت. ملاک برتری دیگر ایشان انفاق است، ایشان اهل انفاق بود و نسبت به مردم بخشنده عمل می‌کرد.
وی اضافه کرد: خدا حضرت خدیجه را به پیامبر هدیه داد اما بشکند قلم تاریخی که می‌گوید حضرت خدیجه قبل از پیامبر ازداوج کرده و فرزند داشت، در حالی که حضرت هیچ فرزندی جز حضرت فاطمه(س) ندارد میگویند حضرت پیر بود و حدود ۴۰ سال داشت دروغ است.
سالاری ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: امام مجتبی(ع) مرد سیاست بودند و در دورانی زندگی می‌کردند که روایت‌گری دست امویان بود و خط مقابل امام نفاق بود. در مقابل نفاق نمی‌شود با شمشیر ایستاد، امام حسن(ع) فراخوان دادند زمان جنگ است اما کسی پیدا نشد و این مضمون یعنی جامعه گمراه است.
وی با اشاره به اینکه صلح امام حسن مجتبی(ع) نرمش قهرمانانه بود، عنوان کرد: تاکتیک امام باعت شد مردم بفهند خوب را از بد تشخیص دهند و چهره نفاق را بشناسند. امروز ما بسیاری از حرکات‌ها را از امام حسن یاد گرفته ایم، در همین بحث توافق با عربستان در روز‌های پایانی سال برای همه ما غیرمنتظره بود، ولی عجیب نبود با برنامه و برنامه ریزی شده بود. در مورد این مذاکرات دو امر مهم هست که باید با جهاد تبیین به مردم بگوییم، اول اینکه این توافق از عزت و قدرت بود نه ذلت، هر جا امنیت مردم باشد جمهوری اسلامی در آنجا مداخله میکند.
سالاری اضافه کرد: عربستان مجبور به مذاکره شد، توافق ایران و عربستان این نیست که تمام اختلاف‌ها و راهبرد‌های ما تغیر کرده است نه، این توافق پیام جالبی برای آمریکا و استکبار جهانی داشت و پیام این بود که ما دیگر نیازی به تو برای حل مشکلاتمان نداریم. جمهوری اسلامی همران خود را به بلوغ رسانده است، آثار این مذاکرات این است که یک برادر خونی آمریکا آمده در آغوش ایران قرار گرفته است که ضربه محکمی به آمریکا وارد کرده که این ضربه دارای عزت برای ایران است.
امام جمعه سیریک تصریح کرد: عربستان درصدد این بود که با ساخت فیلم تاریخی چهره اسلام و پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را بد جلوه دهد و این مذاکرات نقطه پایانی بر این فیلم شد و عربستان ساخت فیلم را متوقف کرد. امروز تنها چیزی که کشور‌های منطقه عربستان، چین و... را به سمت ایران کشانده حماقت‌های آمریکا در عرصه‌های مختلف بوده است و الحمدلله که خداوند دشمنان ما را از حمقا قرار داد تا به این وسیله کشور ایران سود ببرد.

انتهای پیام
captcha