امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و رادیو اسلامی اوگاندا
کد خبر: 4131082
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و رادیو اسلامی اوگاندا

رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا و رادیو اسلامی بلال اوگاندا به منظور تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فاروق والونگاما، مدیر رادیو اسلامی بلال و عبدالله عباسی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا با یکدیگر دیدار و راه‌های توسعه همکاری رسانه‌ای بین دو کشور را بررسی کردند.

عباسی با اشاره به سابقه همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و رادیو اسلامی بلال گفت: سال‌هاست که همکاری مؤثر و مطلوبی میان رایزنی فرهنگی و رادیو اسلامی بلال وجود داشته و دارد. البته در ایام شیوع ویروس کرونا سطح و نوع همکاری‌ها اندکی تغییر یافت که هم اکنون با پایان بیماری کرونا می‌توان آن را به عالی‌ترین سطوح ارتقا داد.

وی در ادامه به حجم تبلیغات منفی و دروغین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران و راه‌انداختن جریان‌های اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی اشاره کرد و نقش رسانه‌ها را در آگاهی‌بخشی به افکار عمومی و بیان حقایق، ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواند.

رایزن فرهنگی کشورمان به بیان دستاوردها و موفقیت‌های روزمره جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: با مرور اخبار جمهوری اسلامی ایران می‌توانید سرعت شگفتی‌سازی و موفقیت‌های گوناگون نخبگان، جوانان و به خصوص زنان ایرانی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، درمانی، فرهنگی، ورزشی، دفاعی و ... را مشاهده کنید. این حجم از موفقیت، نشان از عزم والا و توان بی شمار جوانان ایران اسلامی دارد که با هیچ کشوری در دنیا قابل مقایسه نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: جوانان ایرانی با الهام از مکتب اهل بیت (ع) در عدم تکیه بر بیگانگان و تحت رهنمودهای حکیمانه امام خامنه‌ای(حفظه الله) قله‌های ترقی را به سرعت طی کرده و می‌کنند.

فاروق والونگاما، مدیر رادیو اسلامی بلال ابراز امیدواری کرد که با نمایندگی فرهنگی ایران همکاری فرهنگی مطلوبی انجام شود.

وی گفت تلاش خواهیم کرد اخبار و اطلاعات را با صداقت و رعایت حقوق اسلامی به مردم منتقل کنیم.

پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری مذکور، قرارداد جدید پخش هفتگی برنامه «صلح در یک نگاه» رادیو اسلامی بلال نیز به مدت 13 ماه میان رایزنی فرهنگی ایران و رادیو اسلامی بلال منعقد شد. براین اساس، این برنامه سه‌شنبه‌های هر هفته توسط رایزنی فرهنگی کشورمان تولید محتوا می‌شود و از رادیو مذکور پخش خواهد شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و رادیو اسلامی اوگاندا

انتهای پیام
captcha