هشدار درباره تصمیم صهیونیست‌ها برای قربانی کردن در مسجدالاقصی
کد خبر: 4131240
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳

هشدار درباره تصمیم صهیونیست‌ها برای قربانی کردن در مسجدالاقصی

تصمیم صهیونیست‌ها برای اجرای آیین قربانی ویژه یهودیان در مسجدالاقصی همزمان با عید «پسح» یهودی، هشدار خطیب مسجدالاقصی و گروه‌های مقاومت فلسطین را در پی داشت.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی قدس یادآوری کرد: رژیم اشغالگر در ماه رمضان گذشته تلاش کرد قربانی‌ها را به مسجدالاقصی بیاورد، اما شکست خورد و می‌دانست که نتایج آن فاجعه‌بار خواهد بود.

وی افزود: رژیم اشغالگر در تلاش است نقشه ذبح را تکرار کند ولی ما اجازه نخواهیم داد و کابینه رژیم اسرائیل مسئولیت کامل آسیب به مسجدالاقصی و هرگونه تنش در قدس اشغالی را بر عهده خواهد داشت.

شیخ صبری شنبه هفته جاری نیز گفته بود: رژیم اشغالگر در حال آماده‌سازی یک دسیسه بزرگ برای مسجدالاقصی هم‌زمان با عید یهودی موسوم به «عید پاک» و یورش به این مکان مقدس در چهارشنبه هفته جاری است.

وی گفت: شهرک‌نشینان صهیونیست پا را از حد فراتر گذاشته و اکنون خواستار یورش به مسجدالاقصی از تمامی جهات شده‌اند.

صبری ادامه داد: این تجاوزات با هدف تسلط بر مسجدالاقصی و قدس اشغالی و در نهایت یهودی‌سازی آن صورت می‌گیرد.

فلسطینی‌ها با هدف ناکام گذاشتن توطئه‌ها و جنایات صهیونیست‌ها، فراخوان تحصّن در این مکان مقدس را داده‌اند.

پیش از این نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای نسبت به تصمیم صهیونیست‌ها برای قربانی کردن داخل مسجدالاقصی هشدار داد تا رژیم صهیونیستی مرتکب چنین حماقتی نشود.

در بیانیه حماس آمده است: برنامه‌ریزی شهرک‌نشینان صهیونیست برای ذبح قربانی در مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس از روز چهارشنبه و هم‌زمان با اواسط ماه مبارک رمضان، به منزله بازی با آتش است و رژیم اشغالگر مسئول تمامی پیامدهای چنین اقدامی خواهد بود.

حماس خاطرنشان کرد: ملت ما در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی سکوت نخواهند کرد و نادیده گرفتن احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام
captcha